söndag 15 december 2013

Grodan Boll har full koll

Tjena!

Så var även denna helg över och den har gått i 100 knyck, men samtidigt har den varit sjukt effektiv och konstruktiv. Återkommer till det lite senare.
Vädret är dock ingen höjdare. Med drygt 9 dagar kvar till dopparedagen "lyser" snön med sin frånvaro. Den snö som faktiskt kom har redan töat och regnat bort. Men jag ger inte upp hoppet än för att vi ska få en vit jul.

Att vakna till en klocka på en söndag är inget kul men ibland har man inget val. Trots att vi skulle meka inomhus var det både kallt och rått. Det man frös mest om var fingrarna. Vi hade ju bara sådana där supertunna gummihandskar på oss för att inte får en massa onyttiga kemikalier och oljor direkt på huden. Men då och då fick vi värma oss i riktiga handskar. Men nu är det i alla fall klart och det känns skönt. Eller tja, nästan klart. Lyckades tyvärr inte få bort en oljefiltret men det är dock ingen panik. Alla som bytt oljefilter vet att man tex inte ska sätta en polygrip eller liknande för spricker filtret kommer det olja både här och där, men mest där det helst inte ska komma olja. Tro mig, talar av egen erfarenhet.


Växelhusoljan var som ni ser så där härligt gul. Då är det hög tid att byta eftersom det är ett tecken på att det även samlats vatten i oljan. Så har du växelhusolja som ser ut som hm...tja pepparsås då har du problem.

Well, på måndag, alltså imorgon är det dags att avslöja "Eken Annual X-mas Lottery". Det är alltså dags för årets högtid. Det hela är ganska så inofficiellt men tror att det kommer bli en succé. Man kan lugnt säga att mina närmaste kollegor kommer få sig en rejäl överraskning. Hm, ja det kan bli ganska kul att komma till jobbet imorgon. Jag tror att många även kommer bli förvånade över kvaliteten på presenterna jag lyckats skaka fram. Fast ingen behöver dock veta att jag mer eller mindre egentligen bara städat mitt förråd....

I juletid ska man ju pyssla och dona. Som jag skrev tidigare hade jag lite på känn att jag skulle fixa även min stora cylinder och idag gjorde jag slag i saken. Så nu har jag bilar som kommer räcka en hel generation känns det som. För att inte bilarna ska bli stenhårda har jag fixat ett litet provisorisk lock. Men just nu är det i första hand som prydnad jag har denna gigantiska samling bilar. För tillfället vaktas både godiset och mina "tre" gitarrer av Kermit.


Nä, nu är det faktiskt dags att varva ner de sista timmarna som är kvar av denna helg. Veckan som kommer bli nog tuff även den men som vanligt, full gas på jobbet, slappa på soffan på kvällarna. Jag kommer inte ta med mig jobbet hem oavsett om det är mycket, jättemycket eller sjukt mycket att göra. Så är det bara, basta!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar