torsdag 5 december 2013

Baby you can drive my car...again

Tjena!

Efter ännu en lång dag at work kände jag inte för att ta mig an så mycket. Skulle köpt mig en pizza på väg hem men tänkte om, som en del i testet jag är med i. Men var inte sugen på det så istället firade jag denna torsdag som sig bör, nämligen med en burk Soldatens Ärtsoppa. Den är faktiskt helt okej och med lite mackor till smakade det riktigt bra. Samtidigt rasade stormen utanför och jag var lite orolig att hela min julbelysning skulle fara åt skogen men än så länge hänger den kvar. Men åter igen är flyg inställda, tåg står stilla och folk är strömlösa. Trodde verkligen vi lärt oss av stormen Gudrun men än verkar det finnas lite kvar att göra.

Hur som helst, en kväll med regn och rusk passade alldeles utmärkt att viga åt lite pyssel. Dock ganska så meningslöst sådant men jag kunde inte hålla mig. Så av ca 1000st Ahlgrens Bilar skapade jag lite "design" eller vad man nu ska kalla det.
Ja, först hällde jag ut alla på bordet för att sedan varsamt sortera ut alla färg för färg. Sedan fyllde jag det i en glascylinder och vips fick jag en liten godispelare. Hm, den är förresten inte så jätteliten faktiskt, snarare stor. Tyvärr var cylindern lite för liten så jag fick en hel del gröna bilar över. Men dom får ätas av först. Kan även meddela att ni som kommer på besök och vill smaka på lite bilar får helt enkelt börja att äta gröna bilar ni med. Det blir liksom enklast så...
Hm, ja jag måste nog ha hjälp med att äta alla dessa bilar för annars kommer jag nog dö på kuppen. Men vad gör man inte för konsten...

Imorgon är det åter fredag och den ska jag fira med klassiska ribs till middag. Har fått lite dille på det men funkar perfekt som fredagsmat. Annars brukar ju tacos vara familjernas nummer ett på fredagar men jag är ju lite speciellt så jag dissar tacos. Var faktiskt ganska länge sedan jag åt tacos och tro mig, just nu är det inget jag saknar. Däremot blir man törstig av ärtsoppan märker jag. Konstigt, vatten som vatten kan tyckas.

Just det, medan jag sorterade alla mina fordon såg jag en film på tv. Filmen var ganska så dålig, med andra ord en perfekt film att ha i bakgrunden när man har "viktigare" saker för sig. Men musiken i filmen var däremot skitbra. Konstigt faktiskt men ibland är det ju så. Likaväl som det kan vara skitdålig musik till en bra film. Men i detta fall var det ju bättre musik än film.

Well, det var allt för denna gång. Imorgon vaknar vi upp till en ny dag med nya möjligheter och omöjligheter. Men vi vaknar samtidig upp till en värld utan Nelson Mandela. Han dog tyvärr idag men hans aura och ande kommer för alltid att vara odödlig.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar