fredag 27 december 2013

Söt som socker eller sur som en citron?

Hej hej!

Så har man jobbat "lite" till idag. Med kraftigt reducerad styrka på jobbet riktigt kämpade vi oss igenom denna fredagen den 27:e december. Vi har fortfarande sjukt mycket att göra och Adde drar ju till LA imorgon på semester. Så efter en snabb analys vad som komma skall beslöt vi för att börja ringa in folk som egentligen har semester att komma in och jobba på måndag. Konstigt nog var det faktiskt inga problem utan vi fick jag från alla vi ringde...eller tja iaf från båda två..hehe. Men det kommer ändå bli A monday from hell, tro mig.
Men men, den dagen den sorgen.

Alla som jag talade med idag hade i alla fall haft en lugn och skön jul som likt mig innehållit lite väl mycket mat och vila. Men det hade dom flesta bara mått gott av. Att julen är över nu märktes inte minst på allt godis som vi haft stående på jobbet. Nu är det liksom bara dom äckliga bitarna kvar...


På ett annat ställe hade vi fått godis i en ganska så fin skål. Den ska jag se om jag inte kan smuggla ut för den kan jag faktiskt tänka mig att ha själv...hehe. Ska bara välja rätt tillfälle. Förmodligen kommer ingen att sakna den och då kan man alltid skylla på att, tja den var ju tom så städarna slängde den nog...

Tänkte att jag skulle passa på att se Indiana Jones och jakten på alla möjliga skatter. Alla filmer visas ju nu på tv men jag har lyckats missa varje film än så länge. Nu vet jag inte om det är någon förlust och filmerna har man ju sett både en och två gånger. Detsamma gäller ju Lasse Åbergs olika sällskapsresor som också visas varje dag nu. Säga vad man vill om dom men en film som fortfarande är lika kul, kanske för att den till viss del är sjukt sann är ju resan till Gran Canaria. Jag ska ju själv till GC snart och man kanske skulle fråga redan där på bussen om det finns svensk kaffe på hotellet...
Det som dock är coolt i sammanhanget är att jag har en sådan där SunTrip t-shirt. Den fick vi på en kick-off med jobbet. Antingen är man hotellets tönt om man går omkring med den där på GC eller blir man en legend. Hm, ja jag ska i alla fall ta med mig den. Sedan får man liksom känna av vad det är för andra gäster på hotellet. Därefter får jag se om den kommer bäras. Hm, funderar på om jag haft med mig den i Turkland....tror inte det.

5 min senare...

Nu har jag rivit ut alla t-shirts jag äger och såg till min fasa att just den inte är kvar. Men men, skitsamma. Dock hittade jag en annan som jag garanterat skulle få töntstämpel för, nämligen en t-shirt jag fått från EG med texten "Jag vann! Moonlight Bowling Boden." Hm, tja..kanske inte mer än rätt med tanke på all skit jag skickat upp till norr genom åren. Märkte dock att jag råder ingen brist på t-shirts. Är nog dag att göra en upprensning även där.

Jaja, det blir nog bra. Imorgon är det lördag och sedan söndag. Men det hindrar inte mig från att dra mitt strå i stacken...igen. Japp, det blir jobb för hela slanten...några timmar här och några timmar där. Men snart lämnar vi 2013 bakom oss så då kan det faktiskt vara värt det.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar