onsdag 25 december 2013

Christmas Day

Hej hej och lite hå!

Så var julen över, eller delvis i alla fall. Man har varit konstant mätt men å andra sidan har man varit ledig. Men imorgon drar det igång igen med några timmars annandags jobb. Men det känns dock helt okej och jag är faktiskt mer än utvilad.
Julafton blev ganska lugn och efter att ha varit familjär kom Blomman förbi på lite julmust. Det hela var dock helt improviserat och han klagade hela tiden på att jag inte hade någon snacks hemma. Det gick till och med så långt att vi funderade på att köra till närmsta (öppna) mack för att köpa lite snacks. Men vi orkade faktiskt inte det. Så istället fick han äta lite av mina bilar som blivit över från "konstverket". Hoppas att ni alla fick några fina julklappar också. En gång om året är det ju okej att få samt ge en massa presenter. Just det, man kan ju få presenter när man fyller år men då är det ju dock lite ovanligt att man ger något tillbaka liksom.

Julen är inte bara mat, paket, tomtar och troll. Julen är tydligen viktig när det gäller tv. Ena filmen efter den andra rullar nu och en och annan är faktiskt ganska så bra. Problemet är ju bara att hinna med alla. Passade även på att se 3:ans dokumentär om vägen till Sotji, ni vet OS som snart äger rum. Jag blev faktiskt positivt överraskad för det kändes ovanligt seriöst för att vara 3:an. Man får följa olika idrottare och deras förberedelser inför det stora eventet i öst. Samtidigt blir vissa moment och händelser lite sena. Vi vet ju redan att av de två systrarna Helgesson fick bara den ena, Victoria OS-biljetten medan lillasyster Joshi (cool namn) tyvärr får följa det hela från tv-soffan. Å andra sidan lyckades Joshi (cool namn) bryta foten tidigare i år så hon hade ju lite oddsen mot sig stackaren. Även den gamle fotbollspelaren Anna Holmlund fick ett tufft år efter den svåra knäskada som hon fick. Hm, ja man kan ju säga att allt som går att förstöra i ett knä gick sönder. Men skam den som ger sig. Vi som följt Anna´s framfarter i Ski Cross banorna denna säsong har ju sett att det går ganska bra.
På tal om fotboll hamnade Zlatan åter på löpet. Han tycker (med all rätt) att man inte ska jämföra dam och herrfotboll. Att en viss Svensson fick en bil för lång och trogen tjänst i landslaget är själva upprinnelsen till hela debatten. Fröken Sjögran som också spelat i landslaget länge länge fick liksom ingenting. Så var sa då Zlatan, jo han tyckte att damerna kunde få en cykel med hans autograf på......och tja, debatten rullar ju nu helt klart vidare.

Ja, nu är det snart nytt år också. Tjugohundra tretton blir snart tjugohundra fjorton. Det kommer bli ett spännande år på olika sätt. Det vankas OS, Fotbolls-VM, val och annat pyssel. För egen del har jag faktiskt ingen aning om vad som kommer hända 2014 men jag tror att det kommer bli ett bra år. Har lite av en magkänsla om det faktiskt. Just det, jag har förresten inte ont i magen längre men det tror jag beror på att jag fått sova ut och vila upp mig något dygn nu. Jag hade dock lite ont i kistan på julafton men det hade dock ett direkt samband med all mat jag pressat i mig, mao ganska så självförvållande.

Nä, på tal om det, man kanske skulle avrunda kvällen med ännu en film och samtidigt mumsa på en skinkmacka. Hm...ja så får det faktiskt bli.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar