tisdag 6 september 2011

74 years all together!

Idag blev det trots allt köttbullar med potatis och gräddsås. Av någon konstig anledning skulle vi tävla också. Jag vann med 14 köttbullar och 19 potatisar. Japp, det är faktiskt sant. Det är också sant att jag har jävligt ont i magen, även nu. En annan sanning är att jag förmodligen inte ska äta något mer resten av detta dygn.
Men men, så kan det gå och det var gott som tusan. Men nu får det vara slut med detta eviga tävlande hit och dit. Känner att jag inte riktigt är motiverad. Föreslot en ny matlagningstävling för Usse igår men insåg att det är ju ganska dumt. Å andra sidan skulle det väl bli oavgjort även i den tävlingen som i vår andra tramstävling. Eller tja, trams och trams, för en gångs skulle känns oavgjort lite som en vinst faktiskt......

Ormen här i bygden är fortfarande lös, men enligt en reptilexpert kommer den stackars Snaken att dö inom snar framtid ändå. Samtidigt kan det ju vara lite suspekt att hitta en stor kungsboa om man är ute och rastar hunden eller ska plocka svamp. Död eller levande spelar liksom inte så stor roll. Själv hade jag....fått smärre panik tror jag.

Jag måste grubbla lite på hösten kom jag på. Lite grubbel varvat med en titt i kalendern men sedan ska det nog gå att få ihop både det ena och andra. Men slog mig att nästan hela september är uppbokad förmodligen kommer även oktober se hyfsat spikad ut. Å andra sidan handlar det ju om att prioritera och än så länge är jag ganska nöjd med de prioriteringar jag gjort. Ska bara försöka ta mit en tur till midnattsolens rike också innan solen går ner för gott. Men det löser sig alltid. Men jag får ta mig lite grubbel framöver.

Nä, blir ett kort inlägg nu.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar