måndag 26 september 2011

Grå dag med färggranna löv

Jaha, så var man tillbaka i den grå vardagen. Hann knappt in på jobbet innan en hel drös med kollegor ville höra allt om Lasse Winnerbäcks konsert i fredags. Jag svarade så gott jag kunde men då min kunskap inte är så stor kring denna människa svarande jag mest med artiga fraser. Men jag har ju tidigare skrivit att konserten var bra och musikerna likaså. Bäst låt/arr tycker jag dock var "Om du lämnade mig nu" och den var nästan bättre när han sjunger den själv än när Miss Li är med och skrålar. Så pianot, stråkarna samt Lasse funkar bra. Har redan klurat ut accord m.m. så jag tänkte provspela den ikväll sedan.
Enda missen var ju att den ena musiken inte hette Lill-Johan, uten Snygg-Johan. Men jag kan ju inte hålla reda på allt liksom.
Kan även inkassera hela kostnaden för tröjan som jag köpte på konserten. Men jag sa inte att det egentligen var herr modell och att köparen är en kvinna. Det får hon komma på själv tänkte jag.

Goggle Earth har tydligen helt missat projektet Citytunneln i Malmö. Där jag tänkte parkera bilen var ett stort hål.

Svinarps starke man var tillbaka i rutan igår. Precis som tidigare var det lika tramsig och lika förvirrande. Vet inte om man liksom odlar fördomar nu om hur små skånska kommuner så som Kävlinge, Skurup, Tomelilla eller Burlövs kommun sköts bakom kulisserna. Men vi får ju hoppas det bara är fiction där på TV i alla fall.
Hur som helst är Starke man ganska underhållande en regning söndagskväll.

Kan Cubus ha runda butiker?

Idag är det exakt 1 år sedan jag satte mig på flyget ner till varmare väder, varmare vatten och billig öl. I år är jag hemma men man ska aldrig säga aldrig. Men å andra sidan har jag ganska så vettiga skäl till att vara hemma också. Ok, vädret är inte lika varm, hoppar man i vattnet kan man riskera att frysa ihjäl och ölen är definitvit inte billig. Men jag har faktiskt andra saker som håller min kropp och själ varm. (Nä, det är dock inte duntäcke och brännvin.)

Fick en förnimmelse om att göra en totalt onödig och fullkomligt sjuk "dockteater". Det skulle kunna handla om ett möte mellan herr Mockasin och Fru Sockiplast. Alla minns vi väl med fasa Sattan Westerbergs äckliga gamla jävla strumpor som han hade i TV, Lilltrumpa och syster yster eller vad det nu hette. Idag kan man ju faktiskt fråga sig hur ett sådan program ens fick visas på allmän tv. Men men, det var då och nu är nu.

På Star kan man ibland se "What ever happend to". Det är ett progam där man får redan på var diverse kändisar från förr tog vägen, ja dom som fortfarande lever vill säga. Ganska kul program att se coola killar förvandlas till soffpotatisar, nice donnor förvandlas till...hm mindre nice donnor och barnstjärnor som hade allt man kunde önska sig, men som nu knappt har tak över huvudet. Hm, ja life is tuff even for a big star, or used to be a big star.

Helt utan stjärnglans säger jag god afton!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar