torsdag 15 september 2011

Ett ganska vanligt inlägg

Torsdag kväll och solen skiner. Det känns faktiskt helt ok att solen skiner så här i höstrusket. För er som är trogna läsare och inte minst noggranna läsare så kanske ni minns att jag lovade tillägna ett inlägg om just hösten. Så har dock inte hänt ännu eftersom jag tänkte invänta lite fler gula löv, lite mörkare kvällar och vintertid på klockorna. Men håll ut alla autumm lovers, höstinlägget kommer.
Det blir ett inlägg som EG inte behöver läsa för det är en sådan där människa som inte gillar regn, rusk och kyla. Å andra sidan är ju val av bostadsort ganska så illa med tanke på tidigare nämnda frakturer. Hm, skulle varit faktorer....

Annars knallar livet på med sina berg och sina dalar, sina ups and downs. Idag har det märkligt nog varit ganska så mycket downs men vägdes upp av en rejäl lunch med Jenny Penny, Svamp Bob och Nilsson. Jenny Penny och Svampis kastade som vanligt i sig maten medan jag och Nilsson tog det lite lugnare. Precis som det brukar med andra ord. Sedan var det som vanligt Svamp Bob och Jenny Penny som klagade över viss magvärk på väg till baka sedan.
Dagens lunch var förresten kålpudding med skysås och lingon samt stek eller kokt potatis. Jag valde stekt.

Om ni känner att ni vill vara lite exklusiva och fira sommar på Marthas Vineyard så kan jag meddela att det finns ett ledigt sommarhus där. Ägaren, eller säljaren är ingen mindre än herr Mr President himself, Obama. Priset är satt till 23,7 miljoner dollar, lite dryg 160 miljoner svenska riksdaler.

Idag kikade jag in på fenomenet Doodle 4 Google. Helt klart dagens sida!
Kolla själva får ni se.

Ärligt talat har jag ingen koll på var EG befinner sig just nu.

Usse har lagt ut en bild på mig på FB och enligt säkra källor är var det igår 11st som klickat "Like". Något liknande kommer dock inte ske här i bloggen och det går ju heller inte att klicka på någon knapp för att säga om man gillar eller inte gillar det man ser, hör eller känner. Däremot kan man ju alltid kommentera eventuella inlägg. Tack och lov är det lugnt med sådant här på the Oak´s Corner. Det funkar dock helt okej för mig. Ni som fortfarande letar där ute i cyberspace efter mig på FB kan lika gärna lägga ner. I´m not there liksom.
Men men, alla är vi barn till olika mödrar som man brukar säga.

Nä, nu är det dags att gå vidare i regn och rusk....

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar