tisdag 13 september 2011

Djupa tankar på grunda vatten



Ja, nu är det verkligen höst. Det märks dels på kvällarna, dels på vädret och kanske till viss del på humöret. Själv är jag kanske en liten höstmänniska trots allt. Är ganska nice att kura ihop sig inomhus med vinden piskar regnet mot rutorna. Så med andra ord är ovan bild snart ett minne blått.


Helgen var bra och som vanligt blev det en hel del slappande trots besök nere i Beddinge. Stugan var precis som en stuga ska vara och jag börjar smått sakna det där spartanska som vi själva mer eller mindre helt eller delvis byggt bort. Nu mera finns det ju till och med diskmaskin i stugan......

Grill och vin har också slunikt ner och det har blivit mer regel än undantag att grilla, och dricka vin. Ryktet har tydligen spridit sig än längre om att jag gillar att grilla..hm. Men men, jag gillar att grilla och står för det. Man få ju passa på medan det är väder för det eftersom jag är dock ingen större vintergrillare. Vet att det finns folk som pysslar med det också men jag känner själv inte stor tillfredställelse att grilla iklädd mössa, vantar och vinterjacka.


Ikväll tjuvstartar Elitserien.


Vår nya matsal på jobbet verkar så smått gå mot en succé. Med matdel samt avslappnande bardel kommer det nog att bli hur bra som helst. För alla som är inne i spelandets värld finns det även Wii samt Playstation riggade till två stoooora platta tv-skärmar. Dagen till ära spelades det hockey på ett av spelen. Ja, många var allt lite skeptiska men nu när bitarna börjar falla på plats blir det nog jättebra. Eventuellt kommer det bilder senare.


Funderar på att nu så här i höstmörkret åter igen ta tag i mitt flygplan. Det har tyvärr legat på is en längre tid men nu måste jag börja få till det. Dilemmat är bara hur mycket jag vågar bygga inomhus. Jag vill ju helst kunna få ut det genom dörren sedan. Jag har även reviderat visa mått samt insett att hjulen jag tänkt använda inte riktigt passar längre. Men allt löser sig, det är bara tiden som ska till. Men den som lever få se.


Min vattenmätar funkade förresten inte alls som jag tänkt mig. Förmodligen har ett djur släckt törsten i min vattenmätare för den speglar inte alls resultatet av gårdagens enorma skyfall. Jag får nog tänka till lite där faktiskt, eller struntar jag i det helt. Sådan statistik går faktiskt att få fram på nätet nu för tiden.


Det var en Tysk, en Norsk och EN Bellman som skulle få en önskning var av en ande när dom var strandsatta på en öde ö......bla bla bla. Ja ni har säkert hör den förut. Det hela slutar ju med att Bellman känner sig ensam där på ön och önskar tillbaka sina kompisar.


Själv önskar jag mig en hel del just nu.....


På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar