onsdag 21 september 2011

Begripa eller ingripa?

Att sitta och stirra ut på ett regntungt väder samtidigt som man lyssnar på Jan Johanssons "Visa från Utanmyra" kan nog till och med få en clown på deppigt humör. Ja, vädret är inte alls bra idag och regnet som faller är ett sådant där tunnt regn som går ända in i ryggmärgen. Man ser knappt att det regnar men ändå blir man dyngsur om man går ut.

På min facebook kan ni förresten se hur det såg ut när jag hoppade bungyjump i Andalusien samt när jag och Svarre fiskade haj utanför Kapstaden. Hammarhaj för att vara mer exakt.

Ikväll blir det det säsongens näst sista träning. Som jag tidigare nämnt blir det en träning i regn och rusk. Dagen till ära har jag glömt mina offshore-byxor så jag får väl smyga iväg lite och ansvara för att hålla korven varm. Det kan visserligen vara nice och samtidigt sitta i klubbstugan och zippa lite kaffe. Någon tävling blir det inte ikväll. Dels har samtliga deltagare tackat nej till att proppa magen full av korv och bröd och dels får vi nog prioritera trötta och frusna seglare när dom kommer in framåt kvällen. Den enda som dock aldrig är sin att "slicka skålen" är Pettersson som lite diskret brukar säga att "Nu blev man mätt denna vecka också". Hm, ja är man singel och ungkarl så är man....

Ibland får folk nog total black out och välkända ord blir bara helt och hållet som bortglömda. Om jag nämner kajuta och kabyss tänker kanske 99,9% av er som läser att dessa ord mer än ofta förknippas med en båt eller båtliv. Men inte fan tänker man väl på tåg?????? Det gjorde en kompis tidigare idag. Kupé är ju mer tilltaget när det gäller tåg, men verkligen inte kabyss eller kajuta. Men men, i sammanhanget var det ganska kul för människan gav sig inte utan hävdade bestämt att dessa ord hade med tåg och tågfarande att göra. Jag har då aldrig sagt att jag ska kliva på ett tåg och sedan sätta mig i tågets kajuta. Så det så!
Det är förresten även ganska sällan man lägger till med båten vid perrongen...

Jag ska förresten på Winnerbäck på fredag. Det är kanske i sig inte så spektakulärt. Det som dock ÄR spektakulärt är att jag kan inte en enda låt han gjort. Jag skulle nog lika gärna kunnat gå på en japansk poesiafton eller varför inte en föreläsning om nano-teknik. Hm, ja lite så känns det faktiskt. MEN, livet är ju till för att upptäcka nya saker och vem vet, kanske blir jag Lasse-frälst som så många andra här i landet. Men det ska dock bli kul och jag lovar uppföra mig. Nu är det ju ingen arenakonsert utan mer en stillsamn "vårdad" konsert där man nog både kan ha kläder och skor på sig även efter konsertens slut liksom. Annat än Hultsfred i mitten av 90-talet. Fanns ju dock som som inte ens hade klär eller skor på sig alls när dom typ kom till Hultsfred. Men det är en annan femma.
Efter Lasse-konserten styr vi kosan norrut igen så det bli en snabb visit i Skåneland.

Just det, jag ska även träffa den gamle också på dagen. Kan bli trevligt också as usual. Så det blir ju helt klart en resa där man kombinerar både nytta och förnöjelse...och då har jag knappt ens nämnt nattens (eventuella) aktiviteter....

Många saker som i idag har svårt att begripa bottnar i att vi då det begavs inte ingrep!
Den kan ni ju fundera på lite...

På återhörande!
Eken

P.S Idag blev det lunch in the launch inkl 7 sorters kakor och glasspinne!

Hm, greppa, grep, gripit? Så heter det va?
Hm, stal, stjäla, stulit. Eller sno, snott snott....snodde....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar