onsdag 14 september 2011

Bräckfast!



Att äta frukost har aldrig varit mitt stora kall här i livet. Ärligt talat är jag kass på att äta på morgonen och har alltid varit. Visst, jag har ju varit iväg, bott på hotell och ibland tvingats äta tiiiidig frulle, typ 04:00, just på hotell. Då har det visserligen gått bra men kanske för att kroppen mer tyckt det känts som något sen nattamat. Men en helt vanlig ordinär frukost är inte riktigt min grej.

Bilden visar dock en ganska vanlig halvgod frulle bestående av omelett, en korv samt lite nudlar on the beach i Thailand. Kan säga att utsikten var bättre än frukosten.

Kanske skulle vara bättre om man kunde grilla sin frukost.

Fanns nästan en tid då jag smått föraktade folk som bara var tvunga att äta frukost. Tyckte det kändes som slöseri med tid när man liksom istället för att greja med frulle antingen kunde sova längre eller sticka till jobbet eller andra aktiviteter mycket tidigare. Men man lär så länge man lever och man lär sig definitivt vissa bieffekter som personer kan få om dom inte få något i sig på morgonen.


När jag kom till jobbet hade stackars Harry Boy blivit kidnappad och fastbunden, eller rättare sagt fasttejpad. "Maggan" hade som hämd för att jag spärrat av hans arbetsplats igår kväll kommit på denna mycket roliga hämnd....hm. Men med hjälp av sax kunde jag till slut befria den stackars kragen och åter ställa honom tillrätta på skrivbordet. Jaja, så kan det gå i mellanmjölkens land.

För er som undrar så mår Harry Boy trots omständigheterna bra. Funderar på att ta hem honom nu faktiskt. Han blir ju totalt sönderlekt på jobbet annars den stackars hästapållen.


Stormen Katia har bedarrat och nu svajar flaggorna ganska så normalt igen istället för att tidigare mer sett ut som om dom skulle fladdra sönder vilken sekund som helst. Vi har väl varit ganska så förskonade trots allt men regnet har dröjt sig kvar och allt känns bara blött och trist. Förmodligen kommer första delen av träningen att bedrivas till att ösa alla följebåtar, något som varit mer regel än undantag den senaste tiden.


På hösten hostar man, hösthosta tror jag det heter.


Säkra källor hävdar nu att orsaken till flygolyckan i Ryssland kan bero på att piloten glömde att lossa på handbromsen. Hm, som om inte den ryska flygtrafiken redan hade dåligt rykte liksom. Till och med vi bilförare vet ju hur viktigt det är att lossa handbromsen innan man kör iväg. Samtidigt brukar man ju märka det också i form av en lampa som lyser eller att bilen känns nååååågot trög att liksom få fart på.

Men flygplan kanske inte funkar så, i alla fall inte ryska plan.


Makka Pakka har tydligen en polare som heter Uppsi Daisy...


Denna vecka har varit en ofrivillig korv-vecka. Efter att ha ätit korv både måndag och tisdag blev det även korv till lunch idag och det är även korv ikväll. Det får dock samtidigt sybolisera min totala brist på fantasi gällande matlagning just nu. Nu hör ju även till saken att jag skulle kunna leva på korv konstant. Med dagens alla olika varianter på denna chark-delikatess funkar det hur bra som helst. Man kan börja med frukostkorv, sedan lunchkorv, falukorv på kvällen och därefter en ölkorv framför tv´n som snacks liksom. Ölkorv kan man ju (tack och lov) även äta utan att dricka just öl till.


Nä, dags att överlämna ord och bild till någon annan. Jag måste vidare i mitt egna lilla liv.


På återhörande!

Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar