måndag 5 september 2011

Sleepy Pizza down south.



Så där, då var ännu en helg till ända och vi rusar i hög fart mot hösten med mörker och kyla. Löven är redan gula på sina håll och så fort första frostnatten kommer är det nog kört. Bye bye summer of 2011!
När jag tänker tillbaka på sommaren så har den trots allt varit ganska bra, eller rättare sagt mycket bra. Har ju hänt en hel del oväntade saker som med facit i hand blivit riktigt bra. Vem hade trott det liksom. Men nu är det många och långa månader kvar till nästa semesterperiod men förmodligen kommer även detta fiktiva år (räknat från idag) säkert swischa förbi lika fort som föregående år.

Så, med detta i beaktning så talar bilden sitt tydliga språk, två groggar (rom o cola) samt lite snask i varierande smak och färg. Så där satt vi och filosoferade om tiden som gott och blickar framåt med viss tillförsikt, dock tillsvidare.

För en gångs skull drack jag te hos min gode vän T.

Vid en snabb överblick på meyn denna vecka inser jag att det är god mat 4 av 5 dagar. Nice! Nu gäller det bara att lura med mig någon som också tycker att maten ser god ut. Idag är det ungsgratinerad falukorv med hemlagat mos. Imorgon är det köttbullar och gräddsås och på onsdag är det kroppkakor med skirat smör. På torsdag är det ärtsoppa as usual. Den var kanongod så den provar jag gärna igen. På fredag är det "bara" pasta så då kan man hoppa över det. Nu ska jag visserligen iväg på fredag eftermiddag så jag borde nog käka något ordentligen ändå. Men den dagen den sorgen.

I helgen åt jag förresten hemlagad pizza med sömnmedel i. Det har aldrig hänt förr faktiskt. Det har absolut inte med att göra att vinet till pizzan var way over i procent än vad ordinarie vin brukar vara. Kom förresten på att det måste blivit vin över...för en gångs skull. Hm, dumma sömnmedel. Men jag piggnade dock till framåt småtimmarna tack och lov, så jag kunde sova på riktigt. Pizzabagaren själv förnekade att någon form av sömnmedel alls bakats in i pizzan men jag är lite skeptisk. Dock verkade dom andra runt bordet inte fått något sömnmjöl i sina bitar så det minskar ju inte misstankarna om att just mina "vuxenbitar" innehåll spår från John Blund, eller Der Sandman som han egentligen heter.

Harry Boy stor fortfarande på mitt skrivbord och det är fortfarande kollegor som kommer förbi för att "leka". Hm..var är världen på väg...

Nu har det inhandlats biljetter till Elitseriepremiären. Dom släpptes 09:00 idag och vips så blev hela systemet överbelastat. Själv hoppade jag över faktiskt. Men glada kollegor har nu denna värdehandling i tryggt förvar.

Nä, nu ska jag avrunda men kommer åter någon annan gång.

Hej svejs!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar