onsdag 7 september 2011

En 3-vlig dag!

Hej hallå dagboken!
Jaha, så var det onsdag och det har varit en dag med ömsom regn ömsom sol, men mest ömsom regn, men just nu är det faktist ömsom sol. Hm..skumt
Hur som helst, dagarna lullar på och snart är det helg igen.

Snart är det även dags för nedsläpp i Elitserien. Inför årets serie är det hockeyfeber i vår lilla stad. Lager är med i högsta serien för första gången någonsin. Kommer bli hett på läktarna och minst lika hett på isen. Biljetterna till första hemmamatchen tog slut på en timma. Hett blev det också för de tröjor som alla supportrar beställt. Dom brann helt sonika upp på en fabrik i Thailand i veckan. Så nu blir supportraran utan tröjor, i alla fall inledningsvis.
Tyvärr blev det även hett även för det ryska hockeylag som kraschade i dag med flygplanet. I skrivande stund vet vi inte om även svenska Stefan Liv fanns med i planet....
Usch, vad drar man för lärdom av detta i så fall, jo spela aldrig ishockey. Lite synd faktiskt om utländska proffs som spelar i KHL och mer eller mindre tvingas att flyga med ryska bolag. Dessa har ju av tradition kanske inte direkt toppat ligan över de säkraste flybolagen. Men men, vi får se hur det går...

Dagen är snart slut och då ska jag bege mig till träningen. Eftersom det fortfarande kan vara ömsom sol, ömsom regn gjorde jag helt rätt i att packa seglarställ, kepa och stövlar. Har börjat få rutin på det där nu efter dryga 27år som seglare. Ikväll har vi även laddag med extra korv och extra många bröd. Sist tog bröden slut till mångas bestörtning. Det fick ju bli korv i hushållspapper istället. Mindre lyckat.

Just det, glömde säga att jag vann ett gosedjur i helgen på en marknad. Det var en klassisk "tävling" där det gäller att få ner en pyramid av burkar med 3 bollar. Efter att först flyttat undan lilla Thea fick jag ner alla burkar utom två på första försöket. När jag kastade boll nummer två försvann även de två sista burkarna med ett brak. Så jag vann, kan man säga. Jag fick en Playboy Bunny som pris... Fast man kan ju säga att man köpte priset för de tre bollarna kostade 20kr, och vid närmare eftertanke betalade jag inte det heller. Så när allt kommer omkring stannade både vinst och pengar inom samma familj kan man säga. Jag utförde bara ett "jobb". Snurrigt kanske...men nevermind

Ikväll ska Svampis på VIP-party på en hårsalong i staden som kvällen till ära bara bjuder in män. Vi andra blev lite så där frågande om det var någon grej enbart män emellan liksom. Ja, typ män som väldigt mycket tycker om att umgås med andra män. Denna diskussion har gjort Svamp Bob lite orolig och nu vet han inte riktigt om han vågar gå dit, hahaha.

Fanns förresten en tid på 90-talet då svenska Elitserien rankades som världen bästa hockeyliga efter NHL.
Hur allsvenskan i fotboll står sig vågar jag inte ens tänka på. Förmodligen knappt ens i topp 20.

Ömsom sol. ömsom regn, ömsom vin, ömsom vatten, ömsom glad, ömsom ledsen, ömsom rik, ömsom fattig, ömsom snö, ömsom tö.

Nä, dags att fara vidare..

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar