lördag 17 september 2011

Mat mat, och mat igen!












Japp, jag låter bilderna tala för sig själv. Matmässa i staden där närproducerat och ekologiskt var i fokus i dagarna tre. Även herr minister Eskil Erlandsson hamnade på bild då jag smög omkring med min kamera. Både jag och Svamp Bob provsmakade allt från korv, sylt, kyckling, bröd, knäckebröd och diverse andra delikatesser. Helt klart en lyckad tillställning både för utställare och besökare.
Även årets unga eko-kock skulle koras. Vet i skrivande stund inte vem som vann men samtligas bidrag såg helt klart goda ut. Utöver detta bjöds det på mjölk och bullar från Arla, vildsvin från Länsförsäkringar (ja det handlade mer om hur vilolyckor kan påverka dig som försäkringstagare). Ortens naturbruksgymnasie hade även med sig kor, getter, får och kaniner.

Jaja, hur som helst, det är alltid trevligt när det händer lite i staden. Tror även att den ordinarie torghandeln gynnades av detta spektakel för det var banne mig folk överallt.


På återhörande!

Eken





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar