måndag 5 september 2011

Get well fröken Snäll!



Nu går vi inte bara in i en period med gula löv utan även en period när folk blir lite sjuka. Man hostar, snuvar och vissa får feber. Det märks inte minst på arbetsplater, skolor och dagis. Lite som bacillernas julafton kan man säga när alla baciller som finns passar på att förpesta tillvaron för allt och alla. Här i landet har vi vissa standardkurer så som varm mjölk med honung, Kang Jang, vitlök och Alvedon eller Treo. Men i USA verkar alla som är sjuka alltid få och vilja ha soppa. Evigt denna "soup" och helst ska det vara hönsbuljong. Ja just det, glömde ju att buljong är ju bra också säger folk. Men hur som helst, i USA är det soppa som gäller vid minsta lilla tecken på förkylning och halsont. Sedan kör man även lite Asprin för det är en annan klassiker over there.


Själv ska jag mota Olle i grind och kurera mig redan innan eventuella saker uppkommer. Sprit ska vara bra i förebyggande och är kanske även bra i efterbenhandling också, vad vet jag. Sedan är det viktigt att tvätta händerna, tänderna och resten av kroppen också tror jag. Sedan är det dumt att slicka på offentliga trappräcken, busshandtag och lyktstolpar. Man ska heller inte be någon kompis att hosta på en.


Kanske dags att införa koppeltvång även på ormar...när man nu ändå envisas med att rasta dom....hm...


Blev förresten ingen falukorv med potatismos idag. Det kom lite väl mycket annat emellan så jag får väl invänta bättre tider helt enkelt. Men imorgon kanske det blir köttbullar istället och har jag tur även med potatismos om det finns kvar. Då ska jag minsann ära rejält.


Nu ska jag inte äta, nu ska jag på möte på böljan den blå...typ. Men nu är det tyvärr riktigt regn och ruskväder. Inget kul alls. Ett typiskt väder då man ska sitta/ligga i soffan med en filt över sig och glo på tv utan att känna något som helst dåligt samvete för att man borde vara utomhus. Helst ska det även blåsa smått storm för då känns denna kombination ännu bättre.

Tyvärr har jag ingen öppen spis i mitt hem men det går ju alltid att köpa en eld-DVD om längtan blir för stor.


Men men, just det skulle ju avrunda nu. Så då gör jag helt enkelt det!


Doj Doj

Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar