tisdag 20 september 2011

Att klubba en sur fisk med stark ost!

Jag har aldrig varit direkt förtjust i att spela golf. Jag har det gröna kortet och jag har slagit några tusen bollar men den där kicken eller WOW-känslan har liksom aldrig infunnit sig, inte minst till min faders bestörtning. Men visst är det ju så att antingen älskar man golf eller så hatar man det. Eller tja, hat kanske är att ta i men jag har helt enkelt inte fastnat för det där med att gå runt på en bana, slå en boll framför sig och innan själva slaget välja vilken klubba jag ska slå mig. För mig kan det nästen kvitta, jag skulle nog kunna gå runt en hel bana med bara en driver.
En sak som däremot är kul är fotbollsgolf. Det är ju samma princip fast du slipper klubba och både boll och hål är lite större, ja hålen är ju det för det ska få plats en fotboll. Klubbor behöver du ju inte bära på, huvudsaken är att du har fötterna med dig och det har ju dom flesta, per automatik liksom.
Så länge leve fotbollsgolf!

Seglingen däremot börjar gå mot sitt slut nu. Det är allt kallare på kvällarna och det blir mörkt ganska snabbt. Efter ett snabbt snack med våra coacher sista träningen kom vi fram till vikten av att komma ut på sjön så fort som möjligt för att få ut något alls dessa träningskvällar. Både seglare och tränare har nu även börjat bära mössa och vantar. Det är ändå värre att vara tränare än seglare denna sida av sommaren. Tränarna fryser medan seglaran håller sig varma tack vare just att dom seglar.

Det börjar dra ihop sig till Halloween tänkte jag skriva men det är typ över en månad kvar. Denna spökdag infaller runt den 5:e november tror jag. Tack och lov firas det ju inte så enormt mycket här i landet och det tycker jag är bra. Halloween firade jag tillräckligt under min vistelse i USA. Men jag kan dock sträcka mig till att göra en pumpa-gubbe till lilleman. Det har blivit lite av en tradition och brukar alltid vara poppis. Kärnorna kan man rosta i ugn med lite salt och vips har du ett ganska så okej snacks. Resten av denna orange pumpa kan man faktiskt slänga. Paj, kakor och annat jox som görs på pumpa smakar apa.

Surströmming tonight! Ska bli nice att även denna lite udda tradition håller i sig. Satt långt innen men ikväll blir det minsann av. Tur att man sover ensam... Är Aslan som får ta värsta smällen men det tror jag han klarar utan problem.
Till denna jästa och halvruttna fisk blir det tunnbröd, mandelpotatis, rödlök, gräddfil och kanske någon ost, modell superlagrad. Allt annat är bara överflödigt för man bedövar smaklökarna ganska så rejält.
Sist men inte minst får man borsta tänderna och gurgla i sprit, tex Hallands fläder eller Skåne akvavit. Även U kan vara lugn, det kommer lägga sig tills det är dags för konserten....promise

På återhöraden!
The Oak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar