onsdag 28 september 2011

En apelsin, två bananer och stekta gröna tomater.

Sista träningen är alltid sista träningen. Känns lite vemodigt att säsongen är över, en känsla som liksom alltid infinner sig så här års när det gäller sommargrejer. Så trots ganska hyfsat väder så är mörkret fienden nummer ett. Våra coacher hade till och med bett om tidigare samling ikväll för att hinna vara på sjön så länge som möjligt. Men klockan halv åtta var det kört.
Själv stannade jag på land och fixade en stor brasa och marshaller. Det var minsann ett uppskattat inslag och många tyckte det var allt från mysigt till smart. Ingen ville ju stå på näsan på vägen upp till klubbstugan och självklart inte heller på vägen ner.
Men men, nu är det som sagt finito för detta år.


Min kära U har varit och hängt i baren på AW och jag har som sagt varit ute i naturen och andats frisk luft. Konstrast så det förslår...


Snart har jag skrivit 500 inlägg i denna lilla blogg. Det började för drygt 3 år sedan och det har hänt en hel del på den tiden. Om jag har tid ska jag skriva ut varje sida och då blir det nästan som en liten bok. Eller jag tror jag hoppar över detta. Mina tankar, idéer och diverse livsäventyr får nog stanna här i cyberspace ett tag till.
Läsare har kommit läsare har gått, vissar har hängt med från början och andra har precis kommit till. Många av mina andra bloggande vänner har stängt sina bloggar för allmänheten och har istället delat ut lösenord till deras bloggar för de som dom anser behöver läsa bloggen. Men det är inte aktuellt för Ekens hörna riktigt än...eller nu.
Som ni märker har jag även dissat reklam i bloggen. Detta ska vara en alldeles vanlig blogg med vanliga saker men med lite ovanliga vinklingar. Så okej, om tidningen "En Ding Ding Värld" hade velat sponsra så visst. (Vet inte ens om den finns kvar)


Barn kan vara kul. Igår lekte jag med min systerson. Det började med lego, sedan var det dans. Efter ett tag plockade han fram två plastormar som han också skulle dansa med men dom bad jag honom vänligt men bestämt att lägga tillbaka på hans rum. Sedan blev det mer dans och sist men inte minst trolleri med en liten kvist som trollstav.
Det komiska i kråksången är att han trollade så pass bra att denna trollstav, av vide, liksom försvann spårlöst. Både jag, syster och så lilleman letade överallt. Bakom soffan, mellan kuddarna i soffan, i vardagsrummet, under mattan, under soffbordet, i badrummet och även i köket. Men den lille muppen hade minsann lyckats trolla bort trollstaven. Skumt...men han har kanske lite talang trots allt.
Hokuspokus filijokus!


På tal om en Ding Ding värld så genomgår USA just nu en enorm ekonomisk kris. Men det hindrade inte att vinnaren i FedEx Masters eller vad det nu hette, kammade hem ca 75 miljoner kronor för segern i denna golftävling. Hm, ganska hyfsat check för några dagars traskande på en gräsmatta med klubba i hand. Förmodligen bar han inte ens sina klubbor själv heller....


På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar