torsdag 7 juli 2011

Bättre en mobil i handen än tio i skogen...EG!

Aj och oj, men vi hade skoj! Ja så kan man sammanfatta kvällens röjning. Solen sken och Annika mötte upp med grillade hamburgare. Efter maten var det så dags att börja röja. Som vanligt funkade inte trimmern för den vägrade starta....skumt. Men med sågar, grensaxar och säckatörer gick loss på "Svanen". Bild kommer senare.
Jag tror att jag gick ner 1kg i ren och skär vätska. Värmen var tryckande och t-shirts och strumpor kunde man krama ur. Behöver knappast nämna att duschen efteråt kändes nice...
Men nu är vi i alla fall en bra bit på väg!
Jag har redan ont i varje muskel i kroppen och värre lär det väl bli. Man kan nog jämföra kvällens röj med ett rejält träningspass på gymmet, minst!

Vet ni vad Somalia-byxor är? Svaret kommer längst ner i inlägget....

Japp, annars är det helt okej. Tiden går sin gilla gång och imorgon lämnar ytterligare kollegor jobbet för semester. Kvar är vi som av olika anledningar inte har något liv, familj eller tja... Men det känns ganska bra för jag själv tänkte minsann ta länge semme i höst. Kanske blir det en resa söderöver igen.

Nu är det förresten snart helg igen. Ska bli skönt men hade tänkt göra lite nytta också. Dels fortsätta röjet vid Svanen men även pyssla lite hemma. Vädret kanske inte blir det bästa men det får gå ändå. Sedan ska jag minsann unna mig lite sömn. Kan faktiskt vara värd det tycker jag. Inatt blev det ju konstigt nog inte så mycket heller....skumt...*Skratt*
"Det finns stunder i livet som man alltid har kvar, det finns dofter och smaker som man spar... och där dörren står öppen finns gemenskap för fler... Kom till McDonald´s vi ger mer..."

Sverige vann matchen mot USA och vissa hävdar att det var en bragd. Det tycker inte jag! USA må ha varit rankat nr 1 många år men inte undra på när man hade spelare som Mia Hamm, Trisha Venturini etc. Betänk dock att detta var under 90-talet och damfotboll i USA var i princip den enda soccer som liksom var någerlunda organiserad. Men att världen kommer ikapp förr eller senare är nog ingen slump. Så personligen håller jag inte USA i topp längre utan nu känns det mer som en öppen historia.

Fröken präktig har tappat sin telefon i skogen. Det tycker jag är lite kul, hm ja faktiskt jättekul om jag ska vara ärlig. Även solen har fläckar och åren kommer ju ikapp brukar man säga. Egentligen skulle man prova att ringa och kanske svarar Ronja Rövardotter eller varför inte Näcken....

Nä, nu har jag för ont i kroppen för att skriva....så jag slutar skriva för idag.
Men ha det bra i värmen så hörs vi gott folk!

/Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar