tisdag 5 juli 2011

Loka Citron eller Vattenmelon?

Så där, så var ännu en dag lagd till ända. Nu undrar ni nog vad som fanns i det långa paketet, ja det var nästan så långt så att det inte gick in i bilen.
Men hur som haver, det var en list, eller tja två. Historien bakom detta låter jag vänta lite med men det var inte så konstigt när allt kom omkring. Men ibland blir det lite förvirring.
Så det var inte någon 2meter lång julkorv....
Då hade jag delat den och skickat upp låt säga 10cm till EG. Då har jag ju verkligen varit generös. EG ska å andra sidan bjuda på Falukorv, RIKTIG falukorv. Dvs en falis som är så riktig att man inte ens behöver skylta med att den inte håller si och så mycket kött.
Tydligen reser den sig inte upp när man steker den heller just pga det där med köttet. Men jag vet inte, fast EG kanske har ganska bra koll när det gäller korvar med resning.....hehe


Hm, just nu känns det skönt att det är sommar. Tänkte på hur enkelt det mesta blir. Ska man mecka med något hemma kan man stå utomhus och kläder behöver man knappt tänka på. Ja, inte så att man kutar omkring naken, utan mer att det är smidigt att slippa 4 lager kläder för att inte frysa ihjäl.
Smidigt helt klart.


Nu visar dom Die Hard 2. En perfekt film för mig ikväll för jag orkar inte tänka.


Imorgon blir det vin och ljus, sus och mys, men det rimmade inte så bra.


Ni som undrat om dagens Pytt Bellman inte kändes "kladdigt" att äta med tanke på grädden så kan jag meddela att det smakade helt ok. Även konsistensen var helt okej. Måste även förklara kasslerskivan. Men det var så att som alternativ till Bellman var det kassler med kokt potatis. Eftersom jag gillar kassler frågade jag om jag kunde få även en sådan skiva. Det var väl så där poppis då damen på andra sidan disken ansåg att det var lite udda blandning. Men jag stod på mig och menade på att Pytt Bellman är ju en blandning om något. Då kunde hon inte mer än ge mig den där jävla kasslern. Suck, fattar inte att det alltid ska bli debatt om så banala saker som en kasslerskiva.
Däremot var det ingen som kommenterade ölen eller salladen. Inte heller mina två knäckemackor var det någon som hade invändningar mot... hm...


I Media Markt´s reklam säger man frasen"Det finns svenskar i rymden och tyskar i Sverige". Undrar vilket som är bäst....


Nä, jag avrundar skrivande för idag tror jag. Imorgon är det som sagt onsdag och lill-lördag, men denna gång i dubbel bemärkelse. Inte ofta det händer, men just nu riktigt längtar jag till onsdag....så det så!


På återhörande!
Eken


P.S Inte heller nu har jag något viktigt att skriva här! Eller jo, hm...Pytt Bellman låter ganska kul faktiskt. Nu väntar vi bara på McMetallica, Pytt Di Leva och varför inte Korv Smirnoff...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar