fredag 22 juli 2011

Fleromättat fett som mättar...

Vad har följande låtar gemensamt?
Stairway to Heaven
Sweet home Alabama
Purple Haze
Ain´t talkin but Love
Sweet child o´mine
Rainbow child
Money for nothing
osv.....

Jo, självklart handlar det om odödliga gitarrintron. Ja, lyssna själva får ni se. Har visserligen inte nämnt Smoke on the water...
Hm, men visst är det så att vissa intron till låtar sitter liksom som Hans i Greta. Dom är och förblir odödliga, ja i alla fall om vi talar om de lite tungre låtarna/grupperna. Även Metallicas Sandman och Puppet Master hör ju till klassikerna.

Har fått erbjudande om att se Takida och Europe senare i sommar. Om jag bara kan så skulle det vara kul att se. Europe måste ju kunna fler låtar en den slutgiltiga nedräkningen. Taikida känner jag inte till så bra, inte riktigt min musikstil men Curly Sue har nog alla hört i alla fall. Jag är ju ingen direkt "rockare" som min kära U. Eller tja, Usse är inte så mycket rockare hon heller när allt kom omkring. Både dödskallar, altare för dyrkan av Satan samt tatueringar på the devil himself saknas....skumt
Men men, ibland blir man ju lite överraskad.
Min egen musiksmak är som vädret, skiftande....typ

Segnale Solenne är ganska mäktig under rätt förhållanden/omständigheter...

Idag har vi åter igen dinerat nere vid vår fina sjö. Maten, tja det var samma som igår, dvs tacobuffé och revben men kotlettraden var dagen till ära utbytt till Chicken Wings i het sås. Vi har dock insett att man nog måste variera sig lite. Man kan inte äta taco varje dag....eller? Men priset är dock ganska så överkomligt, eller vad sägs om 69kr och då får du äta så mycket du vill av både taco, revben och det tredje alternativet som tydligen är olika dag från dag. Även vatten får du dricka så mycket du vill och det krävs några liter under en tacomåltid. Man får även ta så många servetter man vill, på tal om att mumsa revben....
Sist men inte minst får man kaffe och kaka.

Slabba dabba doooo, I love youuuuuuuuuuuuuuu, but I don´t like Scooby Doo...

Hm, nu är det tydligen ute med att "vaska" och istället har fenomenet "traska" infunnit sig. Så in och köp en flarra skumpa för 35000kr, betala och vänd sedan på klacken och gå därifrån...
Som sagt, traska var ordet...

På återhörande!
Eken, Aslan, Duffy och Sylvester

2 kommentarer:

  1. Hmm... nu tycker jag att du överdriver lite.... Man måste väl inte vara satansdyrkare för att gilla Europe o Takida?

    SvaraRadera
  2. Nä, klart man inte behöver vara. Jag är helt fördomsfri..... Man Kan ändra sig... PoK

    SvaraRadera