fredag 22 juli 2011

Hokus Pokus Sim...ma lugnt!

Ibland säger man många konstiga saker, ändelser eller förkortningar. En ord som undertecknad och många med mig kör med är ordet "typ". Ni vet man man säger, fint väder idag...typ. Eller man kan även använda det i svar på frågor. "Hade du kul i helgen? Tja...typ.
Å andra sidan blir ju detta "typ" inte någon direkt bekräftelse utan mer som ett ungefär. Typ betyder ju nästan ungefär eller kanske rent av ganska. Hm, nä jag tror att "typ" förresten kan vara både ungerfär och ganska. Se här.
Det är "typ" 30 mil till Sveg. (Ungefär)
Kalaset var ganska trevligt...typ. (Ganska)
Ni ser skillnaden. Samtidigt kan det kanske tyda på lite dåligt ordförråd om man bara säger typ hela tiden, typ. Men som med allt annat går det ju i vågor. För några år sedan var det ordet "precis" som skulle användas överallt och ingenstans. Men det var dock ett påhitt från 08-området, tror jag....

Fredag idag och ännu en arbetsvecka lagd till handlingen. Solen "lyser" med sin frånvaro trots att vi är mitt upp i den svenska högsommaren. Inatt blixtrade och dundrade det hej vilt och en och annan fick säkert sin nattliga sömn lite rubbad. Men även kraftiga nattliga regn hör ju lite sommaren till...typ.

Volvokoncernen kom med en kalasrapport för årets två första kvartal. Man kränger lastbilar, grävmaskiner och andra Volvo-prylar som aldrig förr. Även Volvo PV kommer visa ett starkt resultat säger dom som vet, trots att kineserna numer sitter på makten. Men jobben i Göteborg finns ju kvar (än så länge) och då tycker jag man ska passa på att glädjas.
SAAB däremot kommer ha sin fabrik stängd resten av sommaren. Kommentarer överflödiga....

Ska även försöka bygga lite på planet i helgen. Det står just nu som ett skelett i vardagsrummet och ser fult ut. Tack och lov hade bla Usse vana av att kids som slänger saker över allt så hon snubblade inte över det. Däremot slog hon i en massa andra saker istället med tår, fötter och ben. Men väv, tejp, lim, häftpistol och annat smått och gott är nu på plats. Sedanåterstår bara att fixa hjulen, fronten och the propeller. Där har jag dock ett bekymmer. Var får man tag på en propeller som helst inge ska väga så mycket? Får kanske rent av bygga en egen. Just det vingarna ska också på plats men det blir en annan femma. Vingarna står för tillfället i förrådet, eller jag ving-skeletten. Har mycket skelett märker jag, men som tur är står dom inte i garderoben.....
Kan förresten kasta in en bild här på planet om tillfälle ges.

Nä, dags avrunda. Magen kurrar....

På återhörande....typ!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar