måndag 11 juli 2011

Halstpastill och blodspill...

Hello everybody allihopa!

Har ni sett Hajen 4? Det har jag, igen. Hajenfilmerna klassades som rysare och skräckfilmer då det begavs men idag är det näst intill filmer som man kan bänka sig vid hela familjen samtidigt som man har fredagsmys. Ja, lite så är det faktiskt. Att det sedan inte är helt korrekt filmat är nu för tiden mer charmigt. Det går till exempel inte att simma ifrån en haj när man har full scuba gear på sig. Det är liksom praktiskt omöjligt. Men i hajenfilmerna går det alldelst utmärkt. Men som sagt, då första filmen kom skadade det helt klart om biopubliken och ett och annat badställe i USA var rustade för krig OM nu hajen skulle dyka upp. Förutsatt att besökarna ens vågade bada.

En annan skum film denna helg var filmen Valentine. Handlade kort och gott om den där killen som på mellanstadiet var ful, ensam och dissad av allt och alla. Inte minst av skolans tjejer. Så nu, i vuxen ålder tog han hämnd. Detta på de mest drastiska sätt man kan, dvs han tog helt enkelt livet av dom en för en.
Inte heller detta var en film med skräck eller rysarstämpel. Okej, kanske inte heller någon film för fredagsmyset, men det beror nog mer på att alla tjejer han dödade på ett eller annat vis sprang omkring nakna i filmen....vad det nu skulle vara bra för.
Så filmerna i helgen har varit...kass!
Då har jag inte ens nämnt rullen med Tom Hanks då han möter en Sjöjungfru i filmen Splash, där sjöjungfrun spelas av Daryl Hannah. Kan nämna att filmen är från 1984....


Sommarkväll med bland annat Martina Haag, Anders Borg och Niklas Frisk blev trots en ganska udda kombination faktiskt en helt okej underhållning. Även nyhetsankaret Lisbeth Åkesson var mer än bra som programledare. Däremot undrar jag hur det ska gå nästa gång då programmet leds av A-Teen Marie...
På tal om A-Teen, då dom var i vår lilla stad och spelade sa den annda A-teentösen att det var sååå himla kul att vara i...hm Eskilstuna.
Men med tanke på att snittåldern i publiken var ca 9år spelade det inte så stor roll....
Nu kanske ni undrar varför jag själv och några andra "äldre" var på samma konsert. Ja, så här i efterhand undrar vi faktiskt själva det....(Men det var gratis inträde..)



Kan ge mig faaan på att EG slarvade bort telefonen sin med mening. Typ tog hunden, gick ut i skogen och öppnade alla fickor som fanns. Vips försvann telefonen och av någon underlig anledning även kontakten med så väl jobb, privat och SMS. Men men, det är som sagt bara min teori, i min egna lilla utopiska fyrkantiga värld.


För tillfället har jag faktiskt en alldeles egen liten...SJÖ-jungfru....


Tog mig en titt bland mina CD-skivor också. Det känns näst intill antikt att lyssna på CD nu förutom kanske i bilen. Man kan ganska lätt se i min samling vilka artister eller grupper jag gillade som ung. Ja, jag tror att det mesta inhandlades i eran innan bla Spotify. Nu är det länge sedan jag köpte någon och tur är nog det. Ofta köpte man ju en skiva för enbart en låt, resten var liksom inte spännande. Man kanske skulle lyssna igenom alla man har och kanske upptäcker man att det trots allt fanns fler bra låtar på skivan.
Men men...orka liksom!!!!


Hm, lite kul...kom på att SJÖ-jungfrun egentligen inte gillar att bada....
Hur går det ihop????


USA vann kvarten på straffar kan jag meddela och det var även fullt rättvist. Nu väntar fransyskorna i en rafflande semi samtidigt som svenskorna ska möta Japanskor.
Spännande värre. Man skulle kunna säga på mat-uttryck att Hamburgare möter Grodlår och Isterband möter Sushi.
Måste dock erkänna att USA mot Sverige i en final skulle vara kanonkul!!! Inte minst med tanke på att USA har en svensk förbundskapten. Dennerby mot Sundhage, det vore nåt det.




Doj doj!
På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar