söndag 3 juli 2011

Gummi Tarzan och jag, tralla laaaaa

Hej hallå!

Helgen passerar i raketfart och jag har minsann inte sovit bort helgen denna gång. Det har varit en helg förenat med nytta och nöje. Att lyssna på någon människa från Skatteverket är inte alls kul och det kändes tröttsamt som attan. Kändes nästan som om när man gick i skolan och satt på deom där lektionerna som man inte riktigt tyckte var så spännande....typ.

Men men, sedan vidare till nästa anhalt. I tryckande värme dessutom och man kände sig lagom halvofräsch faktiskt då jag slirade in i byn.
Sedan hände allt och ingenting. Liten promenix till ån men vi hann tillbaka innan både åska och regn visade sig från sin bästa sida. Nåväl, lite mat skulle vi ju trots allt ha...POFF, då gick strömmen. Jaha..bara att tänka om. Vi tänder grillen....sagt och gjort...POFF igen och grillen gick i gång. I samma stund som glöden började bli fin sa det åter igen POFF. Då kom strömmen tillbaka till byn....hehehe
Men men, lite äventyr ska man ha och resten av aftonen var jättetrevlig, men det beror ju på sällskapet kan man säga.

Att bila i semestertider är alltid lika spännande. Husbilar och husvagnar, motocyklar i konvoj och en och annan vanlig tursist som bilar med frun brevid i passagerarsätet men karta modell större uppslagen. Dessa bilister är dock kanske inte de mest uppmärksamma, i alla fall inte på om vägen är rak eller svänger.....

Förresten, om någon i er närhet skulle ta en OD, eller over dose, så ring för guds skull 112.
Ja, det var det Usse och jag kom fram till vara bäst, OM man nu hamnade i den situationen. Men ni ska vet att det satt låååååångt inne. Kanske även beror på en hel del öl, rosé och rödvin....
Men jag var även inne på att liksom "bättre fly än illa fäkta"... men vi kom på att man kanske inte skulle komma undan med det ändå trots att man sopade igen alla spår....
Å andra sidan är skulle det bli fiasko OM personen nu överlevde denna OD. Ja...nevermind....känner att jag nog inte behöver skriva så mycket mer om detta....

Projektet "Svanen" rullar på och kommer snart gå in i fas 2. Det innebär att det ska plockas fram gräsklippare, trimmers, sågar, grensaxar och annat smått och gott. Detta är en förutsättning för att kunna få fram huset så gott det går innan fast 3 tar vid. Fast 3 är nog att börja ta tag i innanmätet. Men men, gäller ju att börja någonstans.

Hm, tydligen kom det lite mer regn Köpenhamn än i byn.... så vi hade nog tur trots allt.

Fick säkert 15 sms från olika håll på resan hem. Det gäller allt från mötet, Svanen och även lite annat pyssel. Jag besvarade bara ett fåtal då jag ju trots allt vill vara en säker bilförare. Har faktiskt insett att messande undet tiden man kör bil inte är så smart....
Nä, då är det bättre att ringa och det gjorde folk också, hela 4 stycken. Så resan em gick i rekordfart kändes det som.
Anna hade målat en tavla av sig själv förresten, fin faktiskt. Får väl kika på den framöver och kanske även lägga in den i bloggen.

På måndag kommer jag kanske även få skäll av EG...hehehe Men det kan det fan vara värt. Det var länge sedan jag var rädd för EG så det så, om nu nu någonsin ens varit det. Men rädsla och respekt är ju dock två olika saker. Jag har fortfarande respekt för denna människa, men det beror nog mer på att ålder går före...hm skönhet...eller nåt...

Nä, nu ska jag fortsätta med allmänt pysslande och plockande här hemma. Men sammantaget har det varit en bra helg, ja en mycket bra och trevlig helg helt enkelt!
Just det, hade helt glömt...Eken-Usse..är just nu oavgjort....men bättre än ingenting....(Okej okej, ganska så internt...skämt...*skratt*)

Ha det gott!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar