torsdag 28 juli 2011

Har Sting varit Police?

Så där, veckan börjar lida mot sitt slut. I måndags kändes det pest och pina men på grund av, eller tack vare att arbetsbelastningen varit ovanligt hög så har dagarna rusat fram. Bara en dag kvar nu innan helgen vankas.
Min gode vän Svamp Bob ska på semester men istället kommer "Maggan" tillbaka och han lär minsann få veta att han lever.

Själv beger jag mig söderöver i helgen hade jag tänkt. Har jag möjlighet ska jag smita lite tidigare från jobbet så man kommer iväg innan rusningstrafiken. Eller tja, så här i semestertiden är det inte så mycket rusningstrafik. Men det kan vara nice att komma iväg ändå innan det blir allt för sent. Är lite i valet och kvalet om jag ska lyssna på musik eller om jag ska lyssna på radio under färden. Om man exempelvis rattar in P1 kanske man kan lära sig något på köpet. Känner mig hyfsat trött på p3 faktiskt, för att inte tala om alla reklamkanaler. Men men, det löser sig som kvinnan sa och hällde klorin i vasken.

Nästan dagligen får jag påhopp från olika håll att jag inte har Facebook. Själv tycker jag inte att jag behöver Fejjan, än mindre är jag sugen på att skaffa det. Har ganska så bra koll ändå på dom som jag vill umgås med och har heller ingen större lust att exponera mig mer än nödvändigt. Så trots att detta tjat pågått nästan lika länge som FB funnits så står jag fast vid det faktum att FB får klara sig utan mig.
Vem vet, jag kanske redan har ett litet konto som jag smyger runt med där ute i cyberspace????!!!! Nips nej, så är det dock inte!

EG´s lilla EG har valt att döpa sin ännu mindre människa till Ingemar....hmm...

Den 4:e juli är det USA´s nationaldag. Då grillar man, dricker öl och umgås och har det allmänt trevligt. Den 17:e maj är det Norges nationaldag och då går man ju man ur huse och viftar med den norska flaggan och rockar loss på tex Karl Johann.
Den 6:e juni är det vår egen nationaldag, tidigare kallad Svenska flaggans dag. Ändå har vi varit hyfsat diskreta för här är det ful att vifta med svenska flaggan och uppträda nationalistiskt. Det tycker jag är sjukt. Nä, enda gången man kan vifta med flaggor, måla sig gul och blå är när det är landskap i fotboll eller ishockey. Då är det minsann ingen som härjar.... skumt!
Den 9:e juni är det Ålands självstyrelsedag, typ en liten nationaldag fast i miniatyr kan jag tänka mig. Det brukar man fira med..ål.

På jobbet har jag sparat alla mina kalendrar sedan ca 10 år tillbaka. Är lite kul att kika på vad man gjorde dags datum för si så där fem år sedan. Men idag, för fem år sedan hände det ingenting....

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar