fredag 1 juli 2011

Nu tänds åter ljusen i vår lilla stad...

Hm, var det bättre förr? Ni vet då det inte var farligt att röka, cykelhjälm existerade inte och man hade bara två kanaler på tv att välja på. För att inte nämna att det här med musik, ni vet tiden då man faktiskt mindes vilka låtar som var med på Melodifestivalen....
Hm, idag har vi fler regler och förbud än någonsin. Över 50 % av allt vi stoppar i oss är dåligt för hälsan på ett eller annat vis. Ja, samhället håller mer och mer på att låsa in oss i en glaskupa där allt som inte är testat i labb, CE-märkt eller passerat livsmedelsverkets smaklökar anses som livsfarligt.
Samtidigt i detta samhälle har vi en läkekonst som nog aldrig varit bättre och den är även i ständig utveckling.
Så ju mer förbud vi får på ena sida, desto mer kunskap får vi att kunna reparera, bota och åtgärda konsekvenserna på andra sidan..... Skumt...

I senaste numret av Hundport går att läsa om hundmannen Cesar Milan, ni vet mannen som talar med hundar. Artikeln är totalt opartisk (nästan) och belyser en ganska spännande tanke. Han rehabliterar hundar men tränar dess ägare....

Kia och Svarre insisterade på att jag utan problem kunde fara upp till gröna kiosken efter jobbet. För det skulle minsann inte vara så mycket folk, inte så här i semestertidet. Hm, ja eller hur. Men det gick bra och träffade både kompisar och andra kollegor om precis som jag tänkte passa på nu "när det inte var så mycket folk så här i semestertider".
Å andra sidan sa jag tidigare på dagen till Svarre att det inte skulle vara så mycket folk på banken heller....så här i semestertider. Särskilt inte när det är den första i månaden och så....på en lunch....i semestertider....

Imorgon blir det en lång dag. Gasar iväg till ett såååå spännande möte på Jägersro. Jag varken vill eller orkar förklara det hela för jag är nästa lite halvsur över att jag drog "nitlotten". Men är man den man är så är man. MEN, tack vare mina goda kontakter i södra delen av landet kommer det bli desto trevligare efter mötet.... men inte heller det tänker jag förklara något mer kring här. It is nobody´s business...typ.

Nä, nu ska jag samla ihop lite inför trippen sedan ryggläge i soffan eller sängen. Inte riktigt bestämt än....

Trevlig helg!
Eken

P.S För en gångs skull är det faktiskt ganska mörkt ute..... Kan dock bero på de tunga regnmoln som drog in tidigare under aftonen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar