onsdag 27 juli 2011

Ingen vill veta var du köpt din tröja!

Ja, så hetter den där sommarplågan som rullades om och om sommaren år, tja skit samma. Sommaren 1986 var det en annan sommarplåga som hette "Ta mig till havet". Den spelar ju dock än idag och det var förvisso den enda stora hit Peter Lundblad fick. Lite synd att alla hans andra låtar hamnade lite i skymundan. Men så kan det gå när man snickrar ihop en låt som bara slår så där mega mycket.
Men men, ni minns ju säkert texten:

"Vi tar vägen mot stranden, vi som aldrig setts förr
Att du vågar gå med mig ifrån trängsel och vin.
Det var enkelt för båda, bara öppna en dörr
Sommarnatten är från
och med nu din och min.
Med en suck rullar vågorna in...."

En annan låt som höll på att bli en sommarplåga var ju Angels "Sommaren i City 1990". Men det blev ingen riktig superhit och det ska vi nog vara hyfsat glada åt.

Well, precis som vågorna rulla in, så rullar dagarna på. Vädret är fortfarande lite skämtsamt och man vet inte som det ska bli regn eller sol. Men efter ren kommer alltid solsken har jag hört. Fler och fler kollegor börjar droppa in på jobbet och vissa är nöjda med semestern medan andra gärna skulle haft minst lika mycket semeter till. Hm, ja har man nu haft semester i 4 veckors konstant moln och regn kan jag faktiskt förstå dom. Då känns ju plötsligt tiden till nästa sommar och semester jävligt lång.

Nu har det gått tio år sedan tornen föll i NY. Kanske börjar man så smått våga skoja lite om det trots att det egentligen kan vara tabu. Men här kommer en liten historia ändå.

"De båda tornen stod och talade med varandra.
-Värst vad du ser rasande ut?
-Ja, jag vet inte vad som flugit i mig...."

Ja, jag får väl bekänna att det är inte jag själv som kommit på den....

En av båtarna på Gotland Runt för några år sedan sponsrades av ett välkänt läkemedelsföretag. Det coola i sammanhanget var båtens namn, Team Vitamin.
En anna båt som skördade framgångar och som också sponsrades av ett känt läkemedelsföretag hette Nicorette med skepparen Ludde Ingvall. Vet inte om han tänkte sig för men i en intervjuv i TV sa han helt sonika, "Idag ska vi köra så det ryker..." Hm, ja, Nicorette var det alltså.

Okidoki, tjofadereittanlej, nu ska jag tacka för mig...(mäj).

Skepp O´hoj!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar