söndag 10 juli 2011

Sunday bloody Sunday!

Så där, då var helgen snart avklarad. Det har varit en helg med en hel del fysiskt arbete så musklerna kanske växer, om man har tur. Men det har varit en bra helg och jag har fått mycket gjort. Även sådan jag inte tänkt göra har blivit gjort så det får man se som en bonus.
Kom även på ett nytt ställe att hänga min hängmatta så nu måste jag köpa en ny eftersom min andra mer är som en trasdocka.

Jaha, Sverige är nu klara för semifinal. Nice! I skrivande stund pågår förlängningen av matchen mellan Brasilien och USA. Har på det stora hela varit en jämn match och det är ju lagen som är rankade 1 och 3 i världen just nu som möts. Inte undra på att det är jämnt. Men efter full tid stod det så 1-1 och jag måste erkänna att jag är lite sugen på straffar.
Men oj, nu gjorde Marta 2-1 till Brasilien....bara för det. Men hold on, än är detmånga minuter kvar....
Men oj 2, det ar faktiskt offside....men det missade domaren. Men på tv-bilderna syns det ganska så tydligt...

Min SMS-manick har gått varm. Blir ju lätt så när två personer befinner sig på olika platser men ändå vill uppdatera varandra om läget och livets olika vedemödor. Men jag klagar inte...tro mig!
För en gångs skull är jag dock glad att jag bor där jag bor eftersom det liksom ligger "på vägen" så att säga. Nice faktiskt!!! Så nästa helg ska ja minsann försöka klara av att lägga mig tidigt....hur det nu ska gå....

USA har förresten en man kort pga en utvisning.
USA har även högst medelålder av alla lag i VM.
USA har en enorm press eftersom bara medalj räknas.
USA var jävlig nära att göra mål nu.....

Sverige då, ja dom kommer nu att få möta Japan i semifinal. Japan är ett bra lag och likt svenkorna även fysiskt starka. Japanerna kan liksom springa hur länge som helst utan att bli trötta. Det kunde visserligen tjejerna från Nordkorea också, men dom var dopade....
Men på onsdag bänkar vi oss för att se hur det går.

Usse berättade för ett tag sedan att det här med livet är inte så mycket att bry sig om. Hon hade kommit fram till i samråd med vänner och bekanta att man helt enkelt bara ska "Go with the flow". Tja, är väl ett ganska bra motto om man nu liksom bara flyter med det som händer och sker. Jag har själv börjat gå med flödet och tycker det passar mig ganska så bra. Det som sker det sker och om det är något bra är det bara att haka på liksom. Vips...händer det alltid något trevligt. Inte heller Usse trodde nog inte riktigt att detta Go with the flow skulle bli som det blev. Men men, man lever bara en gång så det är bara att goa med floa...

Damfotboll är kanske överlag inte så spännande, men är det VM så är det...

Försökte förresten kränga mina gamla benskydd till Jossan på jobbet, den enda tjejen jag vet just nu som spelar fotboll på serienivå. Men hon dissade trots att jag påpekade att det var Jofa 2000 och även hade skydd för hälsenorna. Men hon dissade i alla fall. Så nu ligger dom i förrådet och osar gammal svett.

För alla er som kör med en reservtank i bilen, tänk på att ha lite omsättning även på reservsoppan. En annan sak ni kan tänka på att det är bara tillåtet att ha MAX 20 liter extra med sig i "lös" bensin. Annars kan ni åka på böter.
Men är det verkligen folk som kör omkring med en reservdunk nu för tiden? Står inte alla dom dunkarna i förråd och garage och används till gräsklippare etc? Nips nej, det finns faktiskt personer som fortfarande har lite extra bensa där bak i bilen. Det har jag sett med egna ögon. Kanske rent av är ett ganska smart drag när allt kommer omkring.......*S*
Om det så bara är 5 eller 10 liter så är det dock bättre än inget......

Nä, nu ska jag avrunda helgens sammanfattning. Jag kan förresten nämna att jag har även klippt gräs idag, tvättat bilen och rengjort grillen! Inte illa av en ung man i sin bästa ålder....
Men hela söndagen började dock med att jag fick näsblod, jobbigt.

På återhörande!
Eken

P.S Undrar hur många gånger vi traskar till Futurum kommande vecka. Svarre´s och mitt nya stamhak, helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar