fredag 1 juli 2011

Lost in Husmanskost....

Fredag och snart dags för lite helg igen. För en del kollegor är det en helg som kommer vara i 4-5 veckor och det är ju kul för dom. Så här i semestertider blir det lite upp och ner och en hel del "sista minuten" saker. Just idag är dock inte vädret direkt inbjudande och nattens regnoväder har satt sina spår i form av mindre översvämningar här och där.
Men efter regn kommer solsken.....

Annars är det som vanligt. Sedvanlig fredagsittning med Inköp/produkt och claimgänget. Till detta bjöds på frallor, kaffe, juice och dagen till ära även O´boj! Plötsligt säger Svarre "någon som kommer ihåg var vi åt lunch i tisdags?" Det visade sig vara en av dagens svåraste uppgift att lösa. Måndagen hade vi koll på, likaså onsdagen samt gårdagen. Men tisdagen var totalt (och är) en gåta. Vi minns ju att kvällen ägnades åt minigolf men vad som hände dagtid är helt totalt borta. Jag har till och med tittat på mina kort-transaktioner men tisdagen är helt blank. Så om jag nu ens åt ute skedde betalningen i casch. Kan meddela att vi fortfarande inte har någon som helst koll på var vi åt lunch tisdagen den 28/6.
Om det var någon av er läsare som såg oss då får ni gärna säga till....hahaha

För några år sedan gjorde jag och EG en deal att vi skulle ses "irl" minst 1 gång per år. Jag har dock försökt revidera och lite stillsamt undrat om det inte vet MAX 1 gång per år. Men hur som helst, iår har det inte funnits tid än. Känns lite som om bollen ligger hos mig (som vanligt) men vi får ju se. Å andra sidan sågs vi 2 gånger förrförra året, men det kanske inte räknas. Alltså ses man fler än en gång under ett år så får man liksom lite till godo.... Eller nä, det är inte så bra. Får minsann ta mig i kragen och packa myggstift, dunjacka och vinterdojjorna och hoppa på första bästa flight till Kallax. Är ju som sagt egentligen hög tid nu då jag "tjatat" om att fara upp i dryga 5 års tid nu. Snacka om att vara bra på att skjuta på grejer....
Hm, undrar förresten hur det går för lill-EG och hennes lilla bebbe. Allt gott hoppas jag, men jag får fråga gammel-EG om det om jag kommer ihåg.

Såg ni nyheterna igår och de facto att en talesman för Svenskt Näringsliv dömde ut kurser så som "Harry Potter" och andra mer konstnärliga/estetiska verksamheter som man idag kan läsa på universitetsnivå. Talesmannen menade på att denna typ av utbildningar och kurser kanske inte bidrog så mycket till samhället i stort. Känns lite som en understatement....
Hm, kan ju vara kul att få ett CV på skrivbordet av en arbetssökande tjej eller kille och kan visa upp 5 poäng i Harry Potter....
Men skämt å sido, det ligger en hel del i det faktiskt. Om inte annat kommer det kanske bli en hel del debatt om det man nu vill det.

Kan inte låta bli att åter igen nämna Gloria Estefan´s " Here we are". Ni som följt bloggen har kanske läst att låten brukar förfölja mig world wide. Jag har hört den i Thailand, USA, Tyskland, Turkiet m.m. Jag gillar faktiskt låten i sig och den har blivit lite av den där rese-romantiska balladen om saknad eller kanske mer avsaknad.... Men men, nevermind!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar