onsdag 29 maj 2013

Bollen är rund, månen gul och jag är som jag är!

Hej hej!
Ja så är det redan onsdag. På jobbet efter lunch brukar vi alltid säga att nu vänder det. Då har ju nästan exakt halva arbetsveckan gått. Som alltid känns det som om man bara har måndag och fredag för allt som händer och sker där emellan är liksom bara som en grå massa. Men å andra sidan kan det vara ett gott tecken på att man faktiskt har en hel del att göra. Men man ska vara glad så länge det finns jobb tror jag.

Igår bevittnade jag matchen mellan LFC och LDB i Damallsvenskan. LFC vann med 3-1. Nu brukar jag inte titta så mycket på damfotboll men detta var lite i brist på annat medan jag åt en något försenad middag. Nu hann jag dock bara se ca 13 minuter för sedan tog matchen slut. Men jag åt dock lite till. Nästan alla spelar i Linkan hade ett pannband som matchade resten av spelstället. En ganska så smart grej av sponsorn faktiskt. Tjejer och pannband hör liksom ihop och eftersom många av de tjejer som spelar fotboll idag faktiskt ser ut som just tjejer så har en hel del även långt tjejigt hår. Så därför passar det ju bra med ett pannband.
Just det, nu är det ju bara drygt 1,5 månad kvar till man ska sparka igång EM 2013 för damer här i Sverige. Läste precis att Sverige bara har halva landslaget klart, dvs 5,5 spelare. Vem denna halva spelare är vet jag inte. Heller inte om det är över magen eller under magen som denna halva menas. Ja, antingen är spelaren bra med huvudspelet eller har spelaren kvaliteten i benen. Hm, ja det återstår väl att se. Men tanken är väl att själva truppen säkert kommer innehålla runt 22-23 spelare. Nu säger väl vissa att 1,5 månad är ganska så lång tid men det är det ju egentligen inte om man vill hinna få ihop ett LAG. Sveriges damer har heller inga bröderna Sedin, eller tja systrarna Sedin som bara kan komma in och dominera. Vi har ju visserligen 1st Schelin men hon kan ju inte bära hela laget själv.
Nåja, nu hoppas jag dock att vi alla både killar, tjejer, män och kvinnor hejar fram våra blågula tjejer. Här i vår egna lilla stad ska bland annat Tyskland och Holland samt Island spela gruppspel. Så bli inte förvånade om även Ekens Hörna finns på plats någon av matcherna.
Glada Linköpingspelare efter mål mot Malmö!
 
Vad gör man om man har ca 1200st karameller som man egentligen inte gillar att äta själv? Hm, ja bra fråga. Men får väl ta med mig 6-700st till EG i sommar. Om inte annat kanske det kan hjälpa till att skynda på processen för EG att byta ut gaddarna mot löständer istället. Men men, det löser sig nog.
Jag har ju som sagt min egna Candy Stash hemma nu och vissa av er har ju sett den på bild ihop med Kermit som låtsas att det är guldpengar, eller något...
 
Ikväll är det träning igen och vinden friskar på rejält. Det ska man dock inte klaga på. Det enda som sker är väl att elitseglarna är ute så länge att dom inte får någon gummikorv medan de som är nya kanske skräms iväg för alltid. Nä då, det ska nog gå bra och ikväll ska jag vara lite överallt har jag fått reda på. Men nu gäller det ju att lägga all fokus på att alla som är nya ska bli varma i kläderna, och inte minst ta med sig varma kläder. Nu har vi ju dock eliminerat risken att någon ska trampa igenom våra bryggor. Hm, ja just nu ser det faktiskt jävligt snyggt ut där på anläggningen.
 
På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar