måndag 27 maj 2013

Hammare, tåg och en modell!

Hej vänner!
Så var helgen över och allt är frid och fröjd. Eller tja, jag har sjukt ont i rygg och lår efter att ha snickrat i konstiga ställningar hela helgen. Ja, man känner verkligen att man lever. Kanske skulle jag snickra lite oftare så jag slipper behöva hjälp upp ur säng eller soffa. Ja, igår kväll var smärtan rejält jobbig men no pain, no game. Tack och lov blev resultatet kanonbra och vi börja se ljuset i tunneln. Tänk vad lite nya brädor kan göra. De muppar som satte dit de brädor vi nu har brutit upp och bytt har minsann inte sparat på spikarna...kan man säga.

Kom på att det är nog inte konstigt att det gör ont. I lördags började vi snickra klockan 11 och höll på till ca 21. Ja, tiden går ju fort när man har roligt men det straffade sig. Igår åkte vi mer eller mindre bara ut och städade lite för vi pallade inte så mycket mer. Sedan hängde jag hos Blomman resten av eftermiddagen. Eller tja, nästan iaf. Hann med ett besök på Citygross också och köpte lite livsmedel och diskmedel för intjänade ekonomiska medel.

Ikväll blir det åter igen lite ideell verksamhet men ska inte bli långvarig. Har lite att fixa med på hemmaplan också. En sak stör mig, en av mina kuddar till soffan har det gått hål i. Det mest komiska är att det är på den sida som E brukar sitta i. Hm, skumt. Men men, soffan, eller sofforna är ju inte direkt nya och allt kommer ju slitas förr eller senare. Hm, undra egentligen hur gamla sofforna är. Måste kolla det, men dom är ju över 36 år efter som jag "ärvt" dom av mina föräldrar och jag är ju själv uppvuxen med dom sedan barnsben. Fast det fina i kråksången är att man kan vända på kuddarna om det skulle krisa. Just det, har ju redan vänt på en av dom efter som Helmer spydde lite på en annan kudde. Jaja, den dagen den sorgen.

Dagens hästnamn är Krumelur, en D-Ponny bara är en ganska så vanlig häst faktiskt.

H&M´s nya modell har fått mycket credd för att hon är en så kallad plus modell, dvs en tjej som inte ser ut som om hon ska gå av på mitten bara men petar på henne. Helt okej tycker jag! Hon är 24 år och kommer från USA. Hur mycket kosing hon får från H&M vet jag inte men förmodligen en hel del. Ja, allt är ju frid och fröjd förutom hennes namn. Jag skriver det inte här i bloggen utan ni kan säkert ta reda på det på annat sätt. Men som sagt, jag hade nog bett henne byta efternamn ASAP om man nu skulle släpat fram henne till altaret.

Såg häromdagen en liten banner på näten där det stod " Så blir Titanic 2". Hm, tänkte jag, man kan väl inte göra en  del 2 av filmen Titanic? Jag menar alla vet vi ju vad som hände och båten ligger liksom där den ligget. Men nu visade det sig att det var en replica av Titanic som håller på att byggas, alltså ingen film. Så då phustade jag ut. Till saken hör att jag har faktiskt INTE sett filmen Titanic!!! Det ni! Och jag tänker minsann inte göra det heller. Har aldrig gillat "kostymfilmer" utan ska jag se film ska det vara någerlunda nutid, så det så. På tal om film så vi en riktig klassik amerikans action i lördags, trots smärtorna i rygg och ben. Jag tänker inte skriva hela filmen men det handlade om följande:
Ett ett obemannat tåg skenar och har giftiga saker i lasten och ingen vet hur man ska kunna stoppa tåget. Efter ca 2 timmar har man löst problemet och det viftas med amerikanska flaggor och det finns två hjältar som har fixat det hela. Kan dock säga att det var en precis lagom film och med tanke på vilket skick jag själv var i funkade det helt ok att se på något där man slapp att tänka. Samtidigt spelades det Candy Crusch i andra ändan av soffan som vanligt...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar