torsdag 16 maj 2013

En helt vanligt dag i maj!

Hej!
Idag är det varmt, apvarmt. Dagen till ära är jag även ganska så felklädd, dvs jag har en varm tröja på mig och en ful t-shirt under så jag kan inte ta av mig tröjan heller. Eller tja, det kan jag men jag vill inte! Nåja, man ska väl inte klaga för nu börjar även träden att bli gröna.
Dock skulle jag bota en akut huvudvärk med en Treo och då hände något skumt. Jag tog ett av mina gamla kaffeglas som jag inte diskat på "ett tag". I med vatten och så en tablett Treo. Det resulterade faktiskt i att glaset blev jättefint inuti, ja som nydiskat helt enkelt. Coolt. Snacka om att slå två flugor i en smäll.
Tror dock det är värmen som gör att jag fick lite skallebang innan.

Idag har vi även gjort lite bus. Vi har ju en kollega som befinner sig på annan ort men för att vi inte skulle sakna honom för mycket byggde vi helt enkelt en liten replica av honom. Ta daaa!
Ja, det ser riktigt sjukt ut men fyller sin funktion. Ska se om jag inte kan ta en liten bättre bild senare också. Vem som nu kom på denna idé behöver kanske inte ens nämnas....

Att få tag på folk som jobbar på Kommunen verkar vara smått omöjligt. Antingen är dom på möte, lunch eller så har dom helt enkelt gått hem. Men det är väl så när man jobba kommunalt.

Igår fick vi även mer eller mindre klart med att fortsätta byggandet. Då hela styrelsen fanns på plats visade vi upp konstverket och påpekade att även resten av bryggorna nog borde fixas till. Sett till det stora hela är kostnaden ganska så blygsam för det man får. Bryggorna blir ju som nya och det är heller ingen risk att man trampar igenom på ett bra tag. Så nu ska det bara eskas lite pengar, sedan iväg till Byggmax och handla lite till. Det komiska är att killarna som jobbar där börjar känna igen oss och vet våra behov. Hm, hade vi velat kanske vi till och med kunnat vara med i någon av deras reklamfilmer, inte minst när vi byggde flotty. Fast å andra sidan kanske det är bra att vi inte är med!

Just det, ikväll är det ju hockey också. Idag känns det extra fel att se på hockey när solen skiner. har ju alltid ansett spelet med klubba och puck som en vintersport. Inte vill man ju kolla på hockey när fåglarna kvittar utomhus liksom. Hur det går i kväll står ju skrivet i stjärnorna men runt kl 22.30 vet vi ju om Swe är klara för semi eller om dom får gå ut bakvägen. Tyvärr tippar jag på det senare alternativet. Som vanligt kommer ju det i så fall dra igång spekulationer om att förbundskapten och ledning ska sparkas eller att spelarna inte levererade som tänkt. Hm, nä tro fan det, dom kanske också vill vara ute i solen och höra fåglarna kvittra...

På lördag ska det förresten grillas. Kan bli kul om nu rätt folk dyker upp. Men det tror jag blir det minsta problemet. Frågan är bara hur pigga vi är efter att tidigare på dagen kommer köra två olika event på två olika platser här i staden. Kan bli spännande att se om vi ens får ihop akten men det ser dock ganska så hoppfullt ut. Men men, den som lever får se.

Sist men inte minst:
En långivare har ofta bättre minne än låntagaren....

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar