onsdag 15 maj 2013

Pass Upp!

Hej!

Så är vi i mitten av ännu en vecka. Dagarna går som vanligt fort när man har mycket att göra. Är det inte det ena så är det det andra eller det tredje och det fjärde. Just nu är det mest jobb sova, jobb, sova och så lite TV och sedan segling. Men efter kommande helg lugnar det ner sig lite så det känns skönt. Eller tja, det gör det ju inte men då kommer jag själv se till att det lugnar ner sig..

Solen skiner ganska så gott nu men det hindrar inte vår käre vän K att fara på ännu en resa. Han är just nu på väg till Barcelona. När man reser ofta är det bra att ha koll på sitt pass och som ni kanske vet har även Kermit ett litet pass. Ordning och reda, pengar på fredag.
Cool som attan och som tur är har han inte nekats inresetillstånd någonstans än. Hoppas den goda trenden håller i sig. Värd på denna resa är Svamp Bob som mest oroat sig för att han ska glömma Kermit någonstans på resan. "-Gör jag det vågar jag inte komma hem igen." Nä, och då är han inte så välkommen hem heller för den delen. Men men, vi får hoppas på det bästa och framöver kommer säkert även någon kul bild som jag kan lägga upp här. Detta är förresten hans femte resa bara under detta året. Inte illa för en liten grön sak, ja en grönsak. Eller vad sägs om Dubai, Thailand, Kanarieöarna, London och nu Barcelona.
Funderar dock på att ta med mig Kermit till Luleå också så även han får andas in lite norrländsk luft.

Imorgon är det kvartsfinal mellan Swe och Can. Utgången är ganska oviss men jag tror att Swe kommer att förlora. Kanske inte jättestort men i alla fall tillräckligt för att det ska bli godnatt för Swe i detta VM. Lite synd så klart nu när finalen ska spelas på hemmaplan men har man inte bättre lag så har man inte. Det har pratas om en viss Sedin-effekt men två man kan ju inte bära ett helt lag, eller kan dom det? Nja, kanske mot exempelvis Danmark men Kanada är ju en helt annan motståndare.

Nä, nu ska jag ut i solen!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar