måndag 6 maj 2013

Om att veta eller inte veta, och vad vill man veta?

Hej hopp!

Ännu en varm och skön dag trots att molnen hopar sig. Men så länge det är varmt och uppehåll ska man ju dock inte klaga. Ikväll är det poängsegling, imorgon Vårruset (kosläpp), onsdag träning, torsdag och fredag ledig men ska hjälpa en kollega röja i hans trädgård. Tja, det är den veckan det. Nu hoppas vi bara att vädret blir bra för 95% av dessa nämnda aktiviteter sker ju utomhus.
Visst fan, det är ju ishockey ikväll också men den missar jag nog. Är hellre ute på sjön eller slipar lite på båten. Tyvärr har jag inga bra kläder med mig kom jag på och jag bli uppfiskad right after work men kan nog hålla mig lite i bakgrunden ikväll. Har vi tur orkar inga seglare segla poängseglingen så då kommer man hem i rimlig tid också.
Ska förresten bli spännande att se om lagningen vi gjorde i helgen håller även idag. Gör den det är det näst intill årets insats. Ja, vi har minsann sparat många sköna tusenlappar på att fixa detta själva, den saken är säker.

Parallellt med allt fix och trix utomhus passade jag i helgen på att damma av lite inomhus också. Hittade ett smärre åkeri där hemma, fast i lite liten skala dock. Men hade det varit i verkligheten kanske man varit miljonär, i alla fall i skulder...
Hm, ja så ser det ut, Ekens Åkeri & Entreprenad AB. Fast jag är ganska glad att det inte är på riktigt faktiskt. Men som ni förstår har jag en överlycklig systerson som gärna kommer och "brummar" lite och kör allt från timmer till flis i mina farkoster. Ja, vad gör man inte för barnen...
Till saken hör att jag har ju även sålt av en del sista året eftersom alla inte fick plats i lådan där jag förvarar dom. Å andra sidan har jag även köpt till 2st lastbilar under samma period så egentligen blev det ett resultat på plus minus noll. Jaja, nevermind.

Hur som haver, ja det händer mycket just nu på alla håll och kanter. Känns kul och så länge jag sover om nätterna, äter min mat och betalar mina räkningar ska man nog vara nöjd. Men det är väl så det ska vara här i livet, full fart.

Sist men inte minst

"En del vet lite om mycket så egentligen vet de mycket lite. Sedan finns det dem som vet mycket om lite så de vet lite för mycket..."

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar