tisdag 28 maj 2013

Livets vatten och en resa till Sveg.

Tjena!

Idag har jag inte lika ont som igår men det känns dock fortfarande att man har snickrat. Tänkte ett tag köpa mig en stor tub Zon och smörja in hela kroppen. Det hade kanske fått en cool effekt och eftersom den lindra smärta hade man kunnat "slå" sig på olika sätt och tagit betalt för det, ja lite som en stuntman. Men å andra sidan kanske man hade haft dubbelt så ont när Zon-krämen slutat verka. Nä, jag får helt enkelt låta denna smärta övergå på naturlig väg. Antingen vänta ut den helt och hållet eller snickra lite till för att träna upp alla de otränade muskler som spelat mig ett spratt de senaste dagarna.

Annars är det som alltid full rulle. Vill man ha en måne får man fara till Skåne, vill man ha en ko så stick då till Hjo. Vill du mjölet mala kan du fara till Sala och är du hungrig på något mums kan du åka till Grums. Men om ni som jag är trött och seg, räcker det med en tur till Sveg.
Förresten på tal om något helt annat så har jag provat ett helt nytt vatten. Ja det är ju dock vanligt vatten men filtrerat genom något hokuspokus filter. Filtret sitter liksom i locket och låter vattnet sakta sippra igenom filtret och ner i kannan. Denna kanna finns faktiskt på ICA. Hur smakar vattnet då? Jo, helt underbart kan jag lovar er. Så om ni blandar saft eller ska brygga kaffe så blir upplevelsen en helt annat. Även vanligt vatten smakar kanongott. Det jag ännu inte testat är att använda vattnet i en Soda Stream. Men även det borde blir världen godaste bubbelvatten.
Nu kommer jag inte ihåg vad kannan kostar eller vad extra filter kostar men vill man få lite vardagslyx är det bara att köpa hem. Men räkna med några hundralappar. Själva kannan är ju inget märkvärdigt utan det är filtret som kostar kosing. Ja, vattnet är faktiskt så gott att även jag funderar på att köpa mig en kanna och överge alla mina 50cl flaskor med mineralvatten som jag envisas med att köpa. Visst det smakar ju helt okej det med men ekonomiskt är det kanske inte försvarbart i längden. Men men, detta får bli dagens vattentips.

Då E befinner sig på annan ort just nu hade jag funderingar på att mer eller mindre bara ligga och slappa i hängmattan denna veckan efter avslutad arbetsdag. Problemet är bara att det blåst och blåser som fan här i vår lilla stad. Så att ligga i hängisen är förenat med livsfara. Man skulle nog nästan blåsa omkull eller ur mattan. Det har inte heller varit någon direkt värme, har pendlar mellan 15-20 grader men med vindar på upp mot 11m/sek så är det inte så nice att vara ute ändå. Just det, snart ska vissa av er gå se mitt Candy Stash. Ja inte Candy Crusch utan mitt Candy Stach. Nu är ni nog nyfikna som fasen, och det kan ni minsann vara...hehe Fast på tal om spelet så har det seglat upp som ett av de mest populära spelen just nu. Alla spelar det överallt och ingenstans. Förutom jag då, jag spelar aldrig!

Nä, dags att mickla vidare!
På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar