torsdag 2 maj 2013

Torsdag, söndag eller bara en dag som alla andra?

Hej!
Har varit en konstig dag eller tja, vi kan säga ett konstigt dygn. Det har känts som om det har varit måndag men igår kändes det som om det var lördag och imorgon är det ju fredag. Hm, ja inte undra på att man är förvirrad. Dagen har dock varit bra men som vanligt en hel del att göra. Mitt i all var jag kallat på samtal med chefen, ni vet medarbetarsamtal. Men det gick bra och det fanns inte mycket att anmärka på. Att jag har hög arbetsbelastning var ingen nyhet och har jag tur blir det lite avlastning framöver. Men som sagt, nu har jag ju dock lön för mödan så jag ska inte klaga allt för mycket. En kul sak var dock att andra på avdelningen har sagt att man ser mig som en glädjespridare. Det kände värmande och inte minst kul. Sedan om det är min eller Kermits förtjänst vet jag inte riktigt men det är ju alltid trevligt att man sprider glädje i en annars så grå vardag kanske.
Men men, samtalet gick bra och fyra koppar kaffe och två timmar senare var vi klara.

Efter jobbet var det även möte med föreningen och som vanligt lyckades vi att sitta nästan hela kvällen. Vid halv tio var vi klara och då var även min hjärna ganska så klar kan jag meddela. Då var det faktiskt skönt att cykla hem så man både fick lite nytt syre samt vakna till liv lite. Men men, ibland blir det sjukt långa dagar så därför känns det extra skönt att det redan är fredag imorgon. Helgen blir spännande och då ska vi laga en båt och kanske även snickra lite om det finns tid. Jag håller tummarna för att vädret ska bli bra men det ser faktiskt lovande ut.
Fick rapport från EG att där uppe i norr hade dom snö idag.....

På söndag väntar så ett helt nytt äventyr igen. Kan bli spännande att stifta en ny bekantskap, inte minst med två nya varelser med fyra ben. Hm, ja det händer fan mycket nu och allt på en gång. På tal om djur så läste jag att det finns ca 3000 olika sorters ormar i världen...bläää. Men av dessa är ca 90 procent helt ofarliga. Men det skiter jag faktiskt i, jag skulle hellre sett att dessa 3000 sorters ormar var noll, zipp, zero. Jag har aldrig insett ormarnas roll här i livet, eller på jorden. Så jag skulle absolut kunna tänka mig ett Tellus utan snakes. Tänk var härligt det skulle vara att bara kunna springa barfota i högt gräs eller i Amazonas, eller i Borneos djungel utan att vara rädd att bli biten. Men men, drömma kan man ju alltid.

Kom förresten på att av olika orsaker umgås jag nästan bara med folk som har båtar eller segling som största intresse. Undrar om det är så bra i längden. Visst känner jag mig ganska så marin denna tid på året men ändå. Ja, det är antingen båtliv eller arbetsliv och däremellan sover jag känns det som. Fast huvudsaken är ju att man har kul och trevligt och det har jag minsann. Men visst, ibland känns det som om det blir lite för intensivt men då är det bra att jag framöver kan koppla på en dog eller två och göra helt andra saker.

Just det, ja på tal om mitt senaste inlägg kan jag förtydliga att Kermit inte är någon officiell maskot än i vår lilla klubb men det är nog bara en tidsfråga. Nu är bollen i rullning och Kermit trivs med seglarna och seglarna trivs med Kermit. Hm, ja tänk så det kan bli.

Jaja, imorgon är det som sagt fredag och är vädret okej blir det nog lite gung i hängmattan med en öl eller ett glas rött. För hur mycket man än har på sin agenda måste man få ta sig tid att bara...tja vara...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar