onsdag 1 maj 2013

What a day, this first of May...

Hej hej!

Jaha, så var Valborg och 1:a maj avklarat och det har varit ett kanonkul dygn på alla sätt och vis, och bättre lär det kanske bli, trots att allt är en riktig virrevarra. Ja, blir ju så ibland. Men men, trots att Valborg var kall som fan hann vi se både eld och fyrverkerier. Dagen till ära var jag ganska seg i kulan så vi vinglade ordagrannt ner till elden. Men det var det värt.

Idag har det varit sol för hela slanten, ni vet sol inne, sol ute, sol i hjärta och sol i sinne. Ja det har varit en kanondag och tror att jag varit ute non stop i ca 10 timmar. Stramar ganska så rejält i ansiktet men det ser jag som ett friskhetstecken.
Ett tappat verktyg fick JJ att prova att torrdräkt och cyklop funkade. Vi andra nekade och ville inte hoppa i vattnet. Men med en rejäl röta hittade han verktyget samt lite annat skrot på botten. Men han erkände att det var lite kallt....hehe
Ja, solen sken hela långa dagen och då jag skulle fixa ett ärende passade jag på att även hämta med Kermit så han fick lite sol. Och han har visat sig vara en riktig tjejtjusare...




Ja han klagade inte och vart han än kommer bli har alltid väl omhändertagen. Dessa seglartjejer hade heller inget emot att han skulle bli vår allas maskot. Däremot måste vi nog fixa en liten flytväst nu, trots att han är en groda. Men allt är ju till för att lösas.
Jaja, nu är i alla fall min marina säsong igång på riktigt. Kommer bli en hel del att göra men det är det värt. Har som sagt en hel del grejer nu och mitt i allt ska man hinna med att jobba, äta och sova. Sist men inte minst ska "F" bistå med diverse framöver, något som hon signade på för idag, eller vad man nu ska kalla det. Men jag får väl lov att återkomma kring det...*ler*


Ja som sagt, nu händer det saker på alla håll och kanter men sånt är livet, och just nu går livet jävligt bra på alla sätt och vis. Men parallellt har jag väl ett och annat att förklara för vissa i min närhet. Men det tar jag där och då. Syftar kanske lite speciellt på en dam någonstans längs den norrländska kustremsan någonstans emellan Piteå och Kalix...

Men men, it´s my life and damm, I will live it!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar