fredag 3 maj 2013

Tvätt, Tapas och en högerfattad klubba.

Hej hej!
Ja, så sitter man äntligen ner igen, ja suttit har man ju gjort i stort sett hela dagen men i sin egen soffa var ett tag sedan känns det som. Men nu sitter jag här och reflekterar lite när solen håller på att gå ner. Första grejen är en ganska kul grej gällande det här med att tvätta. På lunchen pratade vi just om tvätt och om hur killars tvätt drastiskt brukar förändras den dagen man träffar en tjej och blir sambo. Några fick totalt tvättförbud medan andra fick tvätten på sin lott då flickvännen inte vågade gå ner eller ut till tvättstugan. Min chef erkände att första tiden (läs året) han bodde hemifrån tog han alltid med sig sin tvätt hem till föräldrarna. Själv minns jag att jag var lite osäker på hur tvättmaskinen i källaren funkade så jag bad en kompis visa mig. Det här med att sortera tvätt har jag alltid varit dålig på men jag brukar i alla fall ha vitt samt färgat. Det räcker gott och väl.
Nästa steg var det här med att stryka. Vissa strök aldrig, andra strök allt, inkl strumpor och underkläder. Även de rutinerna brukar ändras den dagen man flyttar ihop med någon. Min egen strykbräda samt strykjärn tillhör nog hemmets minst använda saker, på gott och ont. Brukar lösa det på annat sätt faktiskt, men det innefattar inte att jag ber andra göra det....
Jaja, lite kul var det att höra om diverse vardagsbekymmer kring tvätt och sånt.

Tapas, det är som en aptitretare till huvudrätten som liksom aldrig kommer. ( Citat från Marge Simpson)

Ja, livet vandrar på och om exakt en månad firar jag och EG 7år. Blir kul men samtidigt befinner sig EG på annan ort och dricker SD och lever sitt årliga jetsetliv. Själv har jag nog en ganska så ordinär måndag den dagen men vi har sagt att ta igen det med råge och fira när jag själv är uppe i norr och vimsar. Då ska jag även träffa, hm EG junior. Kan bli trevligt och sedan har jag konstigt nog träffat hela den kvinnliga delen av familjen EG, eller tja G kanske man ska säga.

Funderade lite på mitt medarbetarsamtal och är faktiskt nöjd så här med facit i hand. Jag fick ur mig det jag ville, ja både ris och ros och fick för en gångs skull bra feedback tillbaka. Men vet samtidigt att alla chefer fått förmaningar från högre ort att ta tag i det här med medarbetare/undersåtar. Är dock själv glad att jag slipper den biten trots att jag också blivit erbjuden visst medarbetaransvar. Nä, done that liksom. Som jag brukar säga, dock lite långsökt men det är alltid bättre att få lön än att betala ut lön. Ja så känner jag just nu för stunden i alla fall.

Idag började även årets upplaga av VM i ishockey på hemmaplan samt i Finland. Just nu håller Sverige på att få stryk av Schweiz och om det står sig får man väl kalla det för både en rejäl skräll samt ett fiasko. Fast å andra sidan känns det ganska blasé med att ha ett VM samma tid som folk som bäst håller på att förbereda för sommar, sol, grill och bad. Ja, en vintersport nu ligger ganska så fel. Men samtidigt var det ju inte länge sedan Elitserien slutade så visst, inget att göra åt.

Själv ska jag som sagt ut i solen imorgon igen. Att befinna sig i solen samt i kombo med vatten brukar ganska snabbt ge viss solbränna. Så med lite tur kanske folk tror man varit utomlands...

Jaja, helgen kommer väl gå ganska så fort och det är ju inget ovanligt. Men på söndag händer det ju lite nya saker så det ska bli både kul och spännande. Kan blir kul med lite hund i hemmet igen också. Hm, ja snacka om fast changes...
Men men, får nog som sagt tillfälle att återkomma till det.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar