onsdag 3 juli 2013

Dirty Dancing eller Smutsig Dans?

Hej hej!

Ännu en slitsam dag på jobbet med allt vad det innebär. Antingen är det att alla snart ska ha semme eller är det helt enkelt så att någon sommarlunk med långa och trista dagar på kontoret är ett minne blott. Just nu är det nästan lika mycket att göra som en normal vecka med med onormal bemanning. Jaja, är ju bara att kämpa på och invänta bättre tider.

Ikväll ska jag försöka bygga vidare på mitt projekt. Det blev ju tyvärr lite stopp igår eftersom Panduro inte riktigt hade det jag sökte. Men kom på att vissa delar kan jag faktiskt få tag på utan att behöva gå så långt, nämligen på jobbet. Så imorgon ska jag snoka runt lite, höra mig för och eventuellt fiska upp det sista som saknas. Kan nog bli finfint det. Inte heller idag kunde dock någon gissa rätt så än så länge är projektet en väl och djup bevarad hemlighet. Till skillnad från raketen är årets spektakel även mycket behändigare än raketen på alla sätt och vis men kräver däremot lite mer detaljer och viss försiktighet vid byggandet. Ojoj, ja fan vad ni måste vara nyfikna nu, hehe. Men men, förr eller senare får ni ju se resultatet, vissa irl och andra kanske här via Ekens Hörna.

Hittade förresten en bild jag tagit på en av alla mina resor till länderna som kanske annars förknippas med "Tusen och en natt" eller varför inte kameler, tält och andra klassiska turistfällor.






Vid första anblick tyckte jag den var ganska suddig men efter att ha studerat konsthistoria på hobbynivå, med inriktning foto, så kom jag på att bilden måste nog trots allt vara ett mästerverk. I alla fall om man som jag är en amatörfotograf. För tydligen är det ju inne att ta lite halvsuddiga bilder nu men där man istället kanske har fokus på något längre bort i bilden.Nu kanske ni undrar om jag eventuellt var full när bilden togs men det var jag verkligen inte. Snarare uttråkad och less på spektaklet för det var nämligen den tredje personen som var uppe på scenen och åmade sig till pipig musik. Jag försökte till och med be en stilla bön om att mattan jag satt på kunde flyga, men det kunde den inte. Well, nog om det.

Nä, nu ska jag ta på mig lite oömma kläder och börja klippa lite gräs. Kan faktiskt vara ganska skönt att gå och filosofera lite till klipparens brummande. Dock har jag viss tidspress för regnet hänger i luften. Kan eventuellt vänta till senare i veckan men då får jag nog ta med mig en lie istället.

Ha det gott både stort och smått!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar