onsdag 24 juli 2013

Fun Food!

Hej i värmen!
Ja nu är det attans varmt måste jag säga. Hoppas även ni andra har lika varmt för nu är sommaren här. Vad passar på inte bättre än att ni ska få se lite härlig sommarmat.

Japp, på två röda sekunder har vi tillagat nygrillade kamben! Snabbt, enkelt, rökigt och varmt. Dessa äts sedan antingen bara som dom är eller ihop med pommes eller någon somrig sallad. Vikten på kambenen på bilden är ca 2kg och räcker gott och väl till en familj på fyra, alternativ till två personer beroende på hur pass hungrig man är. Det är ju inte överdrivet mycket kött på benen.
Marinaden är enklast möjlig, hade lite vitlök, lite honung, någon glace, samt diverse kryddor som jag gnodde in det hela i. Ha dock inte för mycket olja för det bara brinner upp på grillen sedan.
Smaklig spis!

Annars är läget finfint och ikväll är the night! Jag hoppas att även ni andra kommer se matchen ikväll antingen på plats eller på TV. Om Sverige går till final har jag lovat mina kollegor att ha landslagströja på mig på jobbet imorgon! Så det är fan mycket som står på spel ikväll...hehe Men alla indikationer pekar på att matchen kan komma att bli jämn men att de svenska tjejerna är redo. Kommer nog även ikväll att bli sjukt varmt att spela boll. Jag menar, när en annan svettas halvt ihjäl av att cykla 7 minuter, hur är det då inte att spela fotboll i 90 minuter. Å andra sidan kan det ju vara en bra om man vill banta.

Nä, dags att njuta lite till av solen!
På återhörande,
Eken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar