torsdag 25 juli 2013

Frosseri!

Hej hej!

Frosseri, ja om man slår upp det ordet så får man fram något i stil med " att överkonsumera till den punkt där den som frossar inte förmår konsumera allt utan stor del går till spillo". Även överdriven njutning kan vara en av synonymerna till frosseri.
Själv brukar jag inte frossa men då och då tar jag mig en rejäl räkfrossa. Skillnaden till ordbokens förmaning kan jag minsann lova att när jag frossar med räkor, ja då går banne mig inget till spillo.
Alltså, har man ägnat viss tid till att handskala ca 1kg räkor så vill man inte gärna att något ska bli över. Så då blir det frosseri utan dess like. Kan förresten meddela att jag hade redan käkat några räkmackor innan bilden togs. Så ni som nu funderade på om det verkligen är 1kg räkor på bilden så är det ju inte riktigt så.
Annars ska man nog vara lite restriktiv med frossandet oavsett vad det innebär. Men bara det inte blir för ofta men då och då kan man unna sig lite frosseri tycker jag.
Imorgon är det ju dags för lite grill-frosseri. Det blir kött, korv, pommes och god sås. Ja, jag hoppas att såsen är god men då den är enligt EG´s "recept" kan den ju inte bli annat än god. Det enda bekymret är att den ska tydligen koka i ca 1 timma men det har jag inte riktigt tid med, i alla fall inte som det nu ser ut. Men men, det blir nog bra. Kan se om det blir läge för att ta en bild också så ni andra får se ett av sommarens alla frosserier.

Vet inte om jag skrev det i något tidigare inlägg men nu börjar det ju bli mörk på kvällarna. Idag har det även varit mulet stora delar av dagen och kvällen så tittar man ut nu kunde det lika gärna vara en kväll i november.

Sveriges EM-äventyr tog slut igår. Vet inte, men hade det lite på känn faktiskt. Tänkte inte göra så stor affär av det nu utan mer tacka och bocka för de matcher som spelades. Nu väntar ett VM-kval till nästa VM som ska spelas i Kanada. Vägen dit är lång och jag kan tänka mig att många av de spelare ni såg i detta EM förmodligen inte kommer vara med av olika orsaker. En handfull spelare har passerat 30-strecket och en och annan kanske helt enkelt lägger av med fotbollen. Men det är som sagt lång tid kvar och mycket kan hända och kommer som sagt säkert att hända. Men men, tack för denna gång, vis ses i Nangijala.

Måste även köpa lite mer öl imorgon. Har inte riktigt bestämt vad det blir men antingen blir det Red Stripe, Heiniken eller kanske slår jag till med något tjeckiskt hokuspokus. Däremot blir det inte någon dansk eller tysk beer denna gång, ej heller svensk eller blaskig Budweiser.

Sist men inte minst, för 9000kr kan denna pippi bli din! Finns på Blocket...
Snackade snabbt med en lika galen kompis i klubben och hade priset varit lägre hade vi slagit till, lagt den vid bryggan hos oss och av ren jävulskap skrivit en skylt " Reserverat för Ordföranden". Ja va fan man måste ju ha lite roligt här i livet. Samtidigt slog det mig att jag såg liknande farkoster i hamnen i Luleå. Jaja, vi får se hur det blir med svanen...

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar