måndag 22 juli 2013

You will see, coffe or tea!

Hejsan hejsan!

Hoppas er måndag varit bra! Min har varit som en ganska normal måndag. Normal i den bemärkelse att det är lika mycket nu på jobbet som en normal måndag trots att det egentligen är semester. Sjukt! Vi har insett nu att det kommer nog inte bli något lugnt alls i sommar utan det kommer gasa på i ett rasande tempo. KG och Mia som kom in idag blev nästan chockade över allt jobb som fanns. Men men, dom har ju haft sina semesterveckor och hade kanske trott på en mjukstart, men icke så nicke.

Hur som haver, värmen är kvar och det känns dock ganska bra. Har ställt bilen nu och har cyklat till och från jobbet. Tyckte även att jag kört bil så det räcker på ett tag nu. Men det är faktiskt skönt att cykla iväg en varm och solig morgon. Hem däremot är det minst sagt svettigt, men då är man nu ändå på väg hem så då kan man gott lukta lite svett innan man skuttar in i duschen.
Hann dock in en sväng till Blomman och hämtade min post (ett kuvert) samt de tidningar som kom medan jag var i norr. Där blev det en snabb kaffe innan jag begav mig vidare.

Fick även en tidning idag som heter King of Sweden. Vet inte riktigt hur man ska förklara den men tidningen riktar sig till män som vill vara kungar, män som dock även har obegränsat med pengar tror jag. Av döma av reportagen och annonserna så handlade det om Porsche, dyra klockor, dyr virre från Japan och tja, det stuket. En herrtidning fast utan damen kan man säga.
Men den funkade helt klart okej som lektyr i hängmattan. Men att köpa den själv, nja skulle nog inte tro det. Den vanliga tidningen, dvs dagsblaskan som jag också läser har just nu gravt nyhetstorka. Skulle vi inte ha fotbolls-EM i staden skulle nog tidningen vara tom. Utan att säga allt för mycket så är det generellt en ganska så kass tidning men ändå en sådan där grej man ändå vill ha, skumt. Men visst, det är alltid "kul" att se vilka som dött, gift sig, fått barn eller fyller år. Men kan meddela att det är minsann inget billigt nöje. Jaja, vi får se hur länge denna typ av morgontidning håller i längden. Nationella nyheter är ju redan gamla innan dom ens hinner tryckas i denna tidning.

På onsdag smäller det, Sverige vs Tyskland inför ett kokande Gamla Ullevi, ja vi kan ju alltid hoppas i alla fall. Konstigt nog känner jag mig lite nervös. Har nog aldrig hoppats så mycket på att svenskorna ska vinna och äntligen gå spela en final på hemmaplan inför uppskattningsvis 50000 personer på Friends Arena. Ja, om nu Sverige går till final kommer det säker bli så mycket folk. Finalen är på söndag tror jag och då kommer jag sitta bänkad, men dock bara OM svenskorna spelar. Nåja, känns ändå lite wierd att JAG är lite nervös. Men om inte annat unnar jag både laget men inte minst Pia S att få spela denna final och visst, helst även vinna. Då blir hon banne mig odödlig.

Har ni förresten märkt att det bli mörkare ute nu. Redan vid kl 22 är det riktigt skumt faktiskt. Känns lite vemodigt men allt är ju i sin ordning. Sommaren är ju inte över för det och det finns ju en orsak till varför man har diverse spektakel med ljus i hängandes i träd och annat under kräftskivan. Det är ju snart dags att hälla upp nubben och surpla lite kräftor. Gillar man inte kräftor (alla är inte normala..) brukar det även finnas pajer och sallad. Just paj brukar vara ett klassiskt komplement till just kräftor. Fråga mig inte varför men så är det. Kanske beror på att en paj inte genererar så mycket förarbete eller efterarbete som en tre rätters middag. Kan ju vara att en och annan på kräftskivan inte är så pigg dagen efter så då är det bra med "simpel food".

Well well cykelställ, that´s all for now!

Bye Bye!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar