onsdag 10 juli 2013

Höga berg och djupa dalar!

Hej hej!
Japp, så var man i norr, rättare bestämt i Luleå. Resan tog nästan 12 timmar men det var det minsann värt. Det märks även att det har hänt en hel del under de ca 15 år som jag varit borta. Att köra upp var heller inte så farligt som jag trodde. Sverige är visserligen långt men man möts samtidigt av varierande flora och fauna. Men finast börjar norr om Sundsvall tycker jag, inte minst Höga Kusten. Passade på att ta en något suddig bild men bättre än inget.

Ja, här har vi Höga Kusten bron, en hyfsat mäktig skapelse. En sak är dock säker, utan lastbilar stannar Sverige. Eftersom färden gick mer eller mindre mitt i natten så var det jag och lastbilarna pp vägarna. Men då man själv är lite i den bransch då man är i behov av just transporter så är det ganska så förståeligt och det känns tryggt att bilarna rullar.

Nä, måste vidare nu men lovar återkomma med med.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar