måndag 29 juli 2013

Nudlar och riskakor.

Hej och hå!

Idag är det varmt, åskvarmt igen och luften står mer eller mindre stilla. Det har däremot inte dagen gjort rent arbetsmässigt. Sjukt att det kan vara så mycket att greja med trots att det är sommar. Men men, det har jag ju skrivit förr så det är ingen nyhet.

Igår såg jag en konstig film/dokumentär men den var samtidigt ganska intressant. Handlade om Drottning Farah som var gift med Shahen av Iran. Vet inte varför jag tittade på filmen men om inte annat var det spännande att se hur livet kunde te sig från att vara drottning till att bli typ ingenting. Det var också spännande men samtidigt tragiskt att se flykten familjen fick göra då revolutionen kom. I princip kan man säga att dom fick fara runt hela världen för att få tak över huvudet. Problemet var att många länder inte ens ville ta emot dom. Länder som USA, Mexico, Egypten och Panama var bara några av de länder som familjen fick mellanlanda i under deras landsflykt. Mitt i allt dock Shahen i cancer. Ja det var och är ett livsöde utan dess like. Drottningen för just nu en ganska så diskret roll och bor i både Paris och USA och ägnar sig och välgörenhet. Hur som helst, det var en bra dokumentär.

Ja ibland blir livet inte som man tänkt sig. Däremot blev EM-finalen nästan som alla tänkt sig, Tyskland vann.

Minns ni låten Cup Noodle Song med gruppen Pineforest Crunch? Om inte så är det en klassisk lite småsöt låt av en grupp som i typ bara hade den låten so hit. Själv var jag inte gammal när jag köpte skivan och då enbart för just den låten. Förr fick man ju tyvärr göra så om inte låten behagade att komma ut på singel. Tror att jag har en hel del sådana skivor hemma som köptes enbart för en enda låt. Känner ni igen er? Hur som helst, jag gillade den låten och gör det än idag. Cup Noodle Song var namnet med gruppen Pineforest Crunch.

Från Crunch är inte steget långt till lunch. Det blev en riktigt gräslig lurre idag för jag var varken hungrig eller motiverad att pressa ner en pizza i denna åskvärme. Så dagen till ära bjöds det på riskakor med ostsmak. Det hela sköljdes ner med en 33cl Coca Cola. Men kändes ändå ganska okej med tanke på helgens orgie i grillmat. Nä, ibland får man välja den smala vägen liksom. På paketet står det även vad det heter på finska.
Riisikakkuja, heter det tydligen. Och ostsmak heter, Juuston makuisia...verkar det som. Hm, ja skumt språk måste jag erkänna. Känns inte alls rätt...

"I varje sällskap finns det alltid någon som alla andra har så där lite roligt åt, antingen öppet eller bakom ryggen. Titta runtomkring och försök lista ut vem i Ditt sällskap den kan vara. Hittar du ingen som passar in, ja då är det du...."

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar