onsdag 17 juli 2013

Sol, vind och Fanta.

Hej hopp!
Jaha, så var man tillbaka på jobbet och det känns helt okej. Med tanke på att det är sommar är det dock inte så mycket att göra men å andra sidan finns det att göra. Trött är jag dock men det beror snarare på att jag sov illa inatt på grund av värmen. Ja, idag är det varmt som fan och jag tycker nästan lite synd om de tjejer som ska spela match ikväll här i stan, Holland möter Island. Men dom har säkert rikligt med vatten vid sidlinjen hoppas jag.
För er som vill följa kommande generation av blågula spelare kan se dokumentären "Blågula drömmar" på TV2 ikväll. Det handlar om F15 (flicklandslaget) och dess vedermödor. Jaja, i brist på annat kan ni se det, annars är det ju seniorfotboll på två andra kanaler ikväll.

Just nu är vår catering stängd och det gör att vi får två andra alternativ på luncherna. Dels kan man ta med sig mat hemifrån, dvs en matlåda. Det har jag aldrig gjort. Alternativ två är att gå ut och äta. Det gjorde vi dag, men det kändes så där. Att sitta ute i gassande sol och äta en pizza kommer jag inte att göra igen, den saken är säker. Nästan alla av oss 6 kollegor som lunchade idag klagade på ovan och att det var för varmt att äta en pizza. Priset var dock ganska okej, 65kr inklusive 33cl dryck.
Så nu gäller det att finna helt andra alternativ för luncherna, i alla fall om vädret ska bli som det var idag. Först nu märker man hur bortskämd man är med att ha catering....suck. Eller som bonden sa, man saknar inte kon förrens mjölken är slut eller ängen vuxit igen....

Just det, som ni såg sopade Sverige mattan med Italien igår men först halvlek kunde vi snabbt lägga till handlingarna. Lite kul att Oliva Schough (uttalas Skog..??!!) fick göra ett inhopp. Verkar vara en kul tjej faktiskt med mycket spring och sprall i benen. Om ni tittat på tidigare matcherna så är det en liten tjej som alltid efter slutsignalen brukar hoppa upp och ner som en studsboll när laget ska tacka publiken. Japp, det är Oliva det...

Nä, dags att dricka lite kaffe och sedan ta tag i det dagliga. Tack och lov är jag hemma igen om ca 3 timmar.

På återhörande!
Eken

1 kommentar:

  1. Jag såg just programmet via Play, tyckte det var jättebra! SVT gör ofta väldigt bra produktioner tycker jag!

    SvaraRadera