måndag 1 juli 2013

Summer is here!

Hej hopp galopp!

Nu har jag påbörjat mitt sommarprojekt och tror och hoppas det kommer bli finfint. Projektet är än så länge hemligt men nu har jag kommit en bra bit på vägen. Ni vet ju att jag även byggt en raket och kan ju avslöja att det är ungefär i stil med den, med enda skillnaden att det inte är en raket denna gång.
Så det är bra att liksom ha kommit igång nu tycker jag. För att ni ska få en liten hint kan ni kika på denna bild. Ser ni vad det ska bli????Hehehehe






Ja, just nu ser det inte mycket ut för världen men snart kan man nog ana av det ska bli. Lovar att hålla er uppdaterade. Måste en sväng till Panduro imorgon också för att komplettera med lite mer delar. Annars har jag det mesta förutom X, lite mer X och sedan rätt färg. Hehe, ja det blir spännande det här. Undrar om NÅGON alls kommer lista ut vad det kommer bli. Jag kan ju nämna att "objektet" inte kommer vara i naturlig storlek för det är en omöjlighet. Men den kommer ändå bli ganska stor, runt en och en halv meter. Vikten är inte riktigt uträknad än men det kommer nog inte bli så jättetungt. Fast två i det hela sedan får bli någon form av ställning till spektaklet. En stor fördel denna gång är dock att hela skapelsen går att bygga inomhus och då exempelvis på köksbordet. Jaja, fortsättning följer......

Om man går till ett möte för att räta ut lite oklarheter och frågetecken, men kommer därifrån med ännu fler frågor och oklarheter, har man haft ett bra möte då??

Kanske borde packa inför den stundande resan snart men känner inte att det är någon brådska. Bara att kasta in lite kläder och annat i bilen och gasa iväg. Anser att jag är lyckligt lottad som inte håller på att skriva en massa listor och plocka fram grejer flera veckor i förväg. Va fan, någon motta får det ju vara. En kollega var lite bekymrad inför min frånvaro och undrade om jag i nödfall kunde kontaktas, nås via telefon eller mail. Tja, det borde ju gå alldeles utmärkt sa ja. Han kom då på att jag skulle ju trots allt befinna mig inom landets gränser, inte fara utomlands. Men visst, vissa anser ju att Norrland är det annat land med annat språk, andra seder och annan kultur. Nu tror jag dock att den del av Norrland som jag ska vistas i både har teckning för mobiltelefon samt internet.

Nä, nu ska jag bygga vidare lite på mitt ganska så djuptgående projekt...

På återhörande!
Den galne professorn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar