torsdag 22 augusti 2013

Äntligen klart!

Hej hej!

Så där, då var projekt nummer ett klart och resultatet blev helt klart över förväntan. Just detta projekt började med att jag såg en liknande grej hos en kompis. Han hade betalat ca 2000kr för sitt sjömärke. Dyrt tyckte både han och jag. Så jag funderade lite hemma på kammaren och insåg att jag kan göra samma sak fast mycket billigare. Ja, och så blev det faktiskt. Min budget på 300kr klarade sig!
Först blev det till att slipa alla delar för annars hade inte limmet fäst. Men det fick ganska snabbt. Direkt efter slipningen kom jag på att färgen var lite fel. Så det var bara att dra ner till Panduro (igen) och köpa rätt färg. Så här i efterhand blev det färgen som kom att bli dyrast. Men nu är jag ju lite kändis där så tjejerna i butiken hälsade glatt och vevade fram rätt kulörer på nolltid. Sedan hem igen och då hade limmet hunnit torka så det var minsann bra tajming. Well, här har ni det the final result!
Japp, så blev det. Ett stycke sjömärke för prydnad. Jag höll faktiskt på att få lite problem. Första prototypen var för hög för hemmet, dvs den stack rakt upp i taket. Men efter att ha mätt noga så har sjömärket nu perfekt höjd. Steg två blir att göra en passande och stabil fot till spektaklet men det tror jag går snabbt. Som ni vet har jag ju städat och röjt en hel del så då får man bära in lite nytt skräp...
Jag har dock inte riktigt bestämt var i vardagsrummet sjömärket ska stå men jag får helt enkelt flytta runt det lite. Men förmodligen blir det i ena hörnet, dvd i motsatt hör där den "öppna spisen" står. Hm, ja det här med fot är ju dock ganska viktigt. Vore faktiskt inte bra om någon fick sjömärket i skallen för det väger ju trots allt några kilo. Ska bli spännande att se om Hanna säger något om denna nya skapelse. Å andra sidan har hon inte så där jättemycket att säga till om i just denna fråga.

Hur som haver, ja det var ett av alla mina projekt som jag åtagit mig i sommar så nu kan jag bocka av punkten "sjömärke". Mina andra projekt börjar också bli hyfsat klara. Imorgon kör vi sista avstämningen inför helgens jippo och efter det kan jag även bocka av det. Ja, det rullar faktiskt på nu men lite synd att semestern snart är slut. Well, har ju 5 dagar kvar men dom kommer nog gå fort.

Nä, nu måste jag vidare ut i verkligheten.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar