torsdag 29 augusti 2013

En låååång dag!

Hej hej!

Jaha, så började man jobba igen. Som jag trott var det sjukt mycket att göra, ja faktiskt ännu mer än vad jag trott. Men men, bara att bita i det sura äpplet. Dock hann jag med ganska så mycket av det jag tänkt men än finns det stuff to do. Har nästan medvetet hållit en ganska så låg profil idag för att kunna rensa upp allt utan att bli störd i onödan. Direkt efter jobbet fick jag kasta mig iväg för att hämta Gummi Tarzan och sedan dra iväg till träningen. Men har varit lite dubbelbokad ikväll så det blir bara en snabb visit. Gillade inte riktigt läget en av tränarna var även sjuk idag men vi fick ihop det till slut. Hur som helst blev det en lång dag som faktiskt inte är slut riktigt än heller. Men imorgon är det en ny dag med nya utmaningar.

Ja, igår var alltså sista semesterdagen och då passade jag på att ge mig ut en sväng på sjön. Solen sken och det var nice att bara glida runt lite bland kobbar och skär. Fortsatte även att leta efter den där stenen som gäckat oss ett bra tag nu men utan framgång. Nu blir det nog så att nästa gång stenen kommer på tal igen, ja det är när någon åter igen kör på den.
Jag skulle även in till besiktningen med trailern till Gummi Tarzan igår. Medan besiktningsmannen kollade trailern satte jag mig i "väntrummet" och surplade på en kopp java. Nu hann jag bara halvvägs innan killen kom tillbaka igen. Ja det går ju fortare med en båttrailer, obromsad dessutom, än att kolla av en bil. Hur som helst så blev det ombesiktning...suck. Det var en spärr på kulhandtaget som var utsliten och den är dock ganska viktig eftersom det i praktiken kan göra att man tappar hela ekipaget om man har otur. Sedan var det som vanligt fel på ett positionsljus. Nåja, nu är det gjort och nya grejer är beställda. Dock måste hela skiten in för ombesiktning igen men vi har en månad på oss och innan dess ska det vara löst hoppas jag. Vi har även börjat använda oss av Carspect istället för den vanliga Bilprovningen och det funkar kanonbra. Dom har alltid tid när det passar och priset är i princip detsamma. Så vi kommer nog fortstätta med det.

Skulle även försöka få klart ännu ett sjömärke innan helgen tänkte jag med det blev lite fiasko. Det fattades några meter virke så det måste jag köpa hem. Börjar bli lite stressigt även på hemmafronten nu för helst ska det mesta vara klart innan lördag då Hanna vinglar hit. Men det bara måste lösa sig. Men igår sköt jag dock alla sådana saker och sidan och passade även på att vara lite social med lilleman. Hm, han är inte så liten längre faktiskt och har börjar "nollan" nu. Men igår var det lite bandy på gräs som gällde.
Han hade faktiskt ett helt okej bollsinne men ibland fick man passa sig. Han har definitivt inte allt koll på klubban så passa man sig inte kan man få sig en ofrivillig smäll antingen i huvudet eller på benen. Lilleman spelar all in så att säga...på gått och ont.

Om man ska sammanfatta sommaren så tror jag att de flesta verkar vara jättenöjda med vädret. Tror att vi alla faktiskt behövde en sådan sommar som denna. Nu kan vi kanske ta oss an en vinter igen som jag hoppas innehåller mycket snö. Läste att sommaren varit så varm att det varit lite problem med strössel. Någon fabrik i Skåne som tillverkar nästan all strössel som säljs i Sverige hade inte riktigt räknat med att efterfrågan skulle bli så stor. Så köpte du en god gräddglass i sommar men inte fick någon strössel så vet du varför.

På femman går nu "De dejtbara". Jag vet ärligt talat inte vad jag ska säga om det. Ni som sett det vet att det handlar om en grupp, tja handikappade eller på annat sätt lite ovanliga personer som ska ut och dejta. Jag tror man kan tolka programmet på två sätt. Dels är det ju kul att det här med dejting är till för alla oavsett, men dels kan det hela också ses som en freak show där man liksom sitter och har roligt åt folk på deras bekostnad på ett negativt sett. Hm, ja jag vet som sagt inte på vilken sida jag står. Men en sak är säker, nu för tiden kan man tydligen göra tv om allt....

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar