lördag 10 augusti 2013

En solig dag i Augusti

Hej hej!
Ja så var det helg och som vanligt fullt upp, men trevlig. Idag var det ju dags för namngivning för lilla Lo, min ena kusins förstfödda. Solen sken, skumpan flödade och Lo, tja hon grät. Men över allt lyste i alla fall solen. Var faktiskt kul att träffa kusiner och andra vänner och bekanta som man av olika orsaker inte ser så ofta.
Ja huset i sig inbjuder ju till fest och det finns alltid gott om plats där på den gamla gården. Men åter igen var det tur att vädret sken. Det underlättade även minglandet.
Mingel, mingel...
och åter mingel...
 
Stolt pappa hugger in på den fina tårtan, påhejad av dagens gråtande huvudperson och mamma Olivia.
 "Låtsaskusin" Emma och Henke i djupa samtal.

Ja det var en kul och trevlig sammankomst. Till och med jag och syrran kunde hålla sams i bilen, bara det är ju kryss i taket. Ja, nu önskar vi all lycka till lilla Lo. Vi beslöt också att nästa sommar försöka få till en kusinträff inklusive respektive och barn, ja de som nu har det. Skulle vi få ihop alla skulle det innebära nästan 20 personer. Men då räknar vi även in Emma, Sofia och Lisa som ju egentligen inte är våra riktiga kusiner utan liksom "ingifta" på senare tid. Men dom ville gärna komma så det kan vi inte riktigt säga nej till. Hm, ja det tål att tänkas på faktiskt för det skulle nog kunna bli kul.

Här på hemmaplan är det stadsfest och om en liten stund kommer Melody Club att gå på scenen. Detta klassiska band spelar inte allt för ofta på hemmaplan, ja dom kommer ju från denna stad så jag tror att de kan bli bra med folk. Även jag ska snart kasta på mig jacka och dra ner till väntande kompisar. Har ju faktiskt en gammal kompis i bandet också men chansen att träffa honom efter spelningen anser jag som smått minimal. Men vi får se vad som händer.

Så jag tackar för mig för tillfället.

På återhörande!
Eken

P.S På tal om annars så har H spelar fotboll i div 4 och 5 och undrade om jag hade Viasat. "Jag gillar att se på fotboll, då gärna Champions och Premier Leage. Hm, ja vad säger man...lita ALLTID på er magkänsla. Tror detta kan bli riktigt bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar