tisdag 20 augusti 2013

Lite av varje kan man kalla detta.

Tjenixen!

Idag har det pysslats vidare med ett av mina många projekt som jag har nu i sommar. Dock handlar det inte denna gång om städning. Nä, nu håller jag på att snickra lite till. Vissa av er kanske ser vad det ska bli, medan andra av er inte har en aning. Men jag vill påminna om att det ni ser på bilden absolut inte är det färdiga resultatet, snarare prototypen. Imorgon ska jag inhandla lite andra saker som jag inte hade för att slutföra det hela. Men nu är jag en bit på väg i alla fall.
Ja, detta är som sagt en prototyp men man måste ju börja någonstans. Men jag tror det kommer bli apcoolt när allt är klart. Det hela ska ju även målas och slipas så än finns det grejer kvar att göra. Men det känns skönt att bollen är i rullning. Känns också bra att jag har min egna lilla snickarboa där jag kan pyssla med sådant här utan att störa allt för många grannar. Just det, måste köpa lite färg imorgon också, det får jag inte glömma. Men investeringen i detta projekt är dock väldigt billigt. Kommer nog landa på ca max 200kr så det känns nice. Well, fortsättning följer!

På tisdag kommer förresten världen största containerfartyg till Göteborg. Som vanligt är det rederiet Maersk som står bakom detta jätteskepp som är hela 400 m långt och ca 59 m brett. Så har ni vägarna förbi Göteborg tisdagen den 27:e Augusti så kan ni beskåda båten. Ja, ni lär liksom inte missa den om man säger så. Den är ju trots allt hög också, ca 73 meter. Kan nämna att en annan av havets bjässar, Emma Maersk "bara" är 397 meter lång och var länge då världens största containerfartyg. Men nu blir det alltså ett annat systerfartyg som kommer vara längre. Dessa nya båtar som nu byggs ingår i en vision som Maersk har om att bygga världen största fartyg att ha i sin flotta. Båtarna har arbetsnamnet Triple-E med en kapacitet på 18000 containrar. Så för er som trodde att godstrafik på de sju haven är över, ni får tänka om.
Hur som helst, på tisdag smäller det, men som ni ser drar även gamla Emma viss uppståndelse då hon lägger till i hamnar runt om i världen. Hm, storleken har faktiskt viss betydelse!

Från det ena till det andra så verkar det mesta vara klart inför helgens jippo, eller evenemang. Ja, det ser ut att bli riktigt bra och som om inte det vore allt verkar det även som om vi kommer ha vädret på vår sida. Prognosen just nu är noll millimeter regn, ingen vind och lagom med sol. Temperaturen kan även masa sig upp till ca 20 grader. Med andra ord perfekta förhållanden för att cykla 4,5 mil för dom som vill det. Vi i arrangörsstaben kommer ju ha fullt upp med annat är jag rädd. Men som sagt, just nu ser det riktigt bra ut. Även detta kommer jag säkert får anledning att återkomma till.




På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar