måndag 12 augusti 2013

Vid en stor pöl av öl.

Hej hej hej!

Life goes on och idag har det varit storstädning på agendan och det har gått bra. Kommer ta rum för rum nu och idag var det sovrummet som fick en rejäl städning. Har rensat garderober, kastat ut min gamla tv-bänk och även dammat och dammsugit. Så det känns nice att även den processen är igång. Nästa fas blir lillrummet/gästrummet som ska få sig en genomgång. Minns inte när det gjordes sist men tror att E städade av det lite när hon höll på att mecka med sina kläder. Men målet är ju att innan sommaren är slut ska hela hemmet vara genomgånget och storstädat.

Idag har jag även druckit mycket saft. Vet inte om det är ett gott eller ont tecken men saft har det varit för hela slanten. Minns inte men visst var det väl Smurfarna som drack mycket saft, hallonsaft. Själv dricker jag jordgubbsaft för tillfället. Men jag hävdar att saften är nyttigare än att pimpla läsk eller öl. Visst bäst är ju vatten men det ingår ju i saft för er som undrar...

I veckan är det även en grill inplanerad med diverse folk. Skulle inte vädret vara så bra kan man dock sitta inne och äta men grilla ska vi. Sedan jag kom hem från Luleå och kunde börja briljera med EG´s specialsås har denna sås blivit hett eftertraktad. Receptet är som sagt hemligt och så kommer det förbli men denna gång ska jag eventuellt prova EG´s andra hokuspokussås. Den har jag aldrig ätit själv så det blir lite mer gissning om hur den egentligen ska smaka. Men vi får se, kanske blir det den gamla vanliga såsen ändå. Denna gång kommer gästerna själv ha med sig kött eller korv medan jag själv kommer stå för glöd och pommes. Ja och så någon sås så klart. Men det kommer nog bli bra. Gäller ju att passa på att grilla så mycket som möjligt nu för snart kommer hösten, mörker och regn...bläää

Har inte följt VM i friidrott alls denna gång. Räcker att läsa lite rubriker om att ditten och datten gjort succé eller inte och att ditten och datten åkt fast för doping. Nä, det här med friidrott har aldrig varit något för mig. Känns liksom så rörig och på tok för många olika idrotter att hålla reda på under ett mästerskap. Så jag håller mig till helt andra sporter. Finns ju risk nu att det blir en hel del fotboll eftersom H aviserat om att hon dels letar klubb för "glada amatörer" och dels gillar se fotboll på tv. Så det kan ju bli spännande, inte minst om hon själv lyckas hitta någon bra klubb. Annars har jag rekommenderat att hon får börja spela i Korpen. Finns ju både mixade och rena damlag även i Korpen.

Nä, nu måste jag fixa lite till innan solen helg går ner här i vårt lilla nordliga muppland.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar