onsdag 21 augusti 2013

Boktok med pekbok.

Hej hej!
Ja, så var även denna dag över och som vanligt har det varit fullt upp. Jag fattar inte hur man kan så mycket att göra när man som jag just nu har semester. Skumt! Men men, skit samma här lyser i alla fall flitens lampa för högtryck.
Nu är även delar av våra profilkläder till helgens jippo klara. Denna jacka ska bäras på lördag men kom på att jag måste även ha en funktionärsväst på mig. Men vi får se hur det går. Om inte annat kan man gå runt med jackan på stan och göra reklam för lördagens lopp.
Än har jag inte blivit nervös men det kanske kommer. Förra året kunde min vapendragare inte sova en blund berättade han. Hm, ja det kan jag förstå. Allt måste ju funka nu och eftersom vi i år har way more personer som ska vara med vore det en katastrof om allt blev pannkaka. Men det känns faktiskt helt okej just nu och fler och fler bitar faller på plats.

Något som inte riktigt föll på plats var Angelica Augustssons ridning på EM här om dagen. Hon lyckades ju med dödsynden att hoppa över FEL hinder. Så får man absolut inte göra, eller tja, kanske om man är knatte och gör sin första säsong i Ponnyallsvenskan men inte på landslagsnivå. Men men, alla gör vi misstag oavsett ålder tydligen. I dessa lägen kan man inte heller skylla på hästen faktiskt.
Men hoppningen idag gick bättre för både häst och ryttare tack och lov och det var självklart en lättad Angelica som intervjuvades denna gång.





Ikväll var det även träning och som vanligt på onsdagar har vinden varit ganska så dålig. Ikväll var heller inget undantag. Det började bra men allt ebbade ut framåt halv åtta. Känns synd men man kan ju inte påverka den faktorn. Tyvärr har vi även fått problem med tränare så resten av säsongen blir en enda stor kompromiss. Trist men vi får försöka göra det bästa av situationen. En sak man märker när man är ute så här på kvällarna är att det blir mörkare och mörkare. Även det är lite trist för nu är ju snart Summer of 2013 slut. Istället väntar hösten som alltid brukar innebära regn och rusk. Nä, tacka vet jag snö. Hellre snö och några minus än några plusgrader och äckligt pissregn. Men inte heller det kan man ju påverka. Skulle man nu kunna det hade man även kunnat påverka vinden på träningarna tror jag.

Imorgon ska jag dock unna mig lite sovmorgon för att sedan bygga klart mitt ett av mina projekt. Jag gjorde lite förändringar idag som jag tror blir kanonbra. Så nu ska det hela bara förfinas lite är tanken. Just det, måste även fixa lite mer färg kom jag på. Men det är det minsta problemet, I hope.

För ett bra tag sedan kollade jag alltid på CM, Criminal Minds. Serien var bra och än idag har den sina poänger. Men häromdagen upptäckte jag att CM sändes på 5:an, 9:an och TV11 nästan samtidigt fast olika säsonger. Så det kändes faktiskt lite....rörigt. Synd för en så bra serie.
Däremot ska TV10 börja sända Band of Brothers. Även det en kanonserie och det var faktiskt ett tag sedan jag såg den. Hm, ja det gäller ju att gardera sig nu när höstmörkret kryper sig närmare. Eller får jag hitta på några nya inomhusprojekt....

På återhörande!
Eken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar